tisdag 10 mars 2009

En liten fetisch

Det här med att kolla i folks badrumsskåp, jag har aldrig förstått vad som skulle vara så kul med det. Hur kul är det att kolla in folks p-piller och fotkrämer? Hur ofta har man något i badrumsskåpet som verkligen säger något om personen? Tacka vet jag kylskåp! Där kan vi snacka spännande. Att kolla vad folk har uppsatt på kylskåpen, det är som rena dagboken! För att inte tala om inuti, det är ju som själva hjärtat i hemmet, kylskåpet!

Själv gillar jag att hålla det ganska rent. Det har absolut ingenting att göra med att jag inte orkar handla. Öl, yoghurt, keso och ägg klarar vemsomhelst sig på i evigheter. Hamburgerdressing och ett halvt paket gammal jäst så är man helt i hamn sen.

Nu pågår i min soffa viktig vila. Men kan inte hjälpa det, jag längtar till morgonens planerade intervallöpning på löpband, det ska bli så kul! Det var länge sedan jag tränade något annat än simning på morgonen, blir spännande att se hur det fungerar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag önskar att jag alltid hade keso och skinka, men jag är för snål för det... jag är nervös för ETT pass imorgon och du ska orka två... galning.

Anonym sa...

jag håller med, det är intressant att se vad folk har i kylen! jag tror att jag någon gång bloggat, eller på annat sätt skrivit en lista, över vad jag brukar ha i min kyl. jag tror nog att det förändrats en smula, men några saker består. keso, till exempel. annars har jag (nästan) alltid pesto, soltorkade tomater, lök och mjölk hemma. andra saker jag ofta brukar ha är turkisk yoghurt, palsternacka (?), oliver och linssallad. i fall du ville veta. :) (ps: och jaaa, love IS in the air!)