torsdag 5 mars 2009

Lunchintervall

Den här veckan satsar jag en del på morgon- och lunchträning. Dagens lunchträning skulle bli ett försök till löpintervaller ungefär i enlighet med löparprogrammet jag fick tidigare. "Mitt" löpband strulade så fick ta det vänstra och sprang istället enligt följande
-10 min uppjogg i 8,5km/h
-20 min tempojogg i 13 km/h
-5 min nerjogg i 8,5 km/h
Efter det 15 min mage och stretch. Sämre luncher kan man ha. Löpningen känns euforisk just nu, och i enlighet med rehabprogrammet så känns det efter avslutat pass som att man skulle orka mycket längre och mycket mer. Och det är bra. Just för intervallträningar är löpbandet väldigt smidigt eftersom man reglerar hastighet så exakt, ska försöka få till fler sk kvalitetpass med intervaller för att få upp farten i benen under våren.

4 kommentarer:

Malin sa...

När äter du lunch frågar jag mig :)

Anonym sa...

ja...det undrar jag med, men kul att löpniingen känns bra men löpband guuuud va tråkigt tacka vet jag en skogsstig.kram

Elina sa...

jag undrar också det! men jag tror jag vet... du började tidigare så att du kunde ta längre lunch?

du är verkligen seriös med löpningen. vad är jag seriös med? hmm...

Anonym sa...

om jag fortsätter med det jag startade den här veckan så kommer jag att orka springa med dig i sommar, jonna. :) och vad roligt att du blev glad över listan. hade faktiskt tänkt skriva den, men så glömde jag. fick en påminnelse då jag läste fridahs blogg. det var ju faktiskt en ganska kul lista också!
halvtimme kvar! iiihh!