lördag 7 mars 2009

Kriget mot burkarna och flaskorna

Gillar ändå att ha fest!
Det är lördag morgon klockan är 8:14. Beväpnar mig med ett par rosa gummistövlar som jag drar över mina gråa bomullstights jag sover i, och ett par bomullsvantar. Öppnar dörren till balkongen och stiger ut med mord i blicken. Det är nollgradigt. Nu har jag bestämt mig, det är fan vår, och balkongen ska bli ren. En gång för alla. Jag får gräva fram alla påsar med händerna ur den tunga skarsnön. Jag sorterar, glas, metall, hur jäkla många öl-, vin- och spritsorter finns det egentligen? Efter ett tag fryser fingertopparna till oigenkännlighet. Det rinner brun sörja ur burkarna. Jag börjar undra om det här med att ha förfest och fest är så kul egentligen. Kan inte folk åtminstone ha vett att hålla sig till att bara dricka öl, ur burk?

Alla som någon gång druckit en enda droppe öl, vin, sprit, whisky, cider eller vad det nu allt är man häller i sig, hemma hos mig (och ni är ganska många out there!) är skyldig mig något, kan vi enas om det? Jag har några anspråkslösa förslag på lager, middag, fotmassage, rosor... weekendresa till Prag? Kryssning till Riga? Hotellfrukost på Dalle?

1 kommentar:

Andrej sa...

Anmälningsavgift till Vasaloppet?
Hehe... känner igen det där med festsumpar. Det värsta jag gjort var att ta en klunk ur en ölburk på morgonen dagen efter, för att komma i form till städningen. Och så hade någon fimpat i burken.
UUrk!
PS. På grund av tekniskt fel (nja... jag gjorde fel, egentligen) så försvann länken till till blogg ur min favoritlista. Den är tillbaka nu. Sorry!)