fredag 6 mars 2009

Mars månad

smhi.se femdygnsprogonos. Temperaturer mellan -3 och +2 grader. Grått, grått, grått. Grått finns ju i många olika nyanser, det är uppenbart efter den gångna veckan. Vad sägs om askfatsgrått, kommunhusgrått, betonggrått, disgrått, blågrått, vitgrått, gråvitt, råttgrått... Litet blötsnö/nysnö mellan varven som pricken över i:et, som gör varje cykeltur till ett storslaget äventyr i bästa actiondrama. Tänk typ, Bambi på hal is, snygga sidledskontringar, bilister med skräck i blicken när de ser hur cykeln kanar nämre och närmre vägbanan, bilister med stor dos aggression i blicken och tankebubblor i stil med "vad är det för jävla idiot som cyklar nu!??".

Mars är liksom inte månaden med stort M direkt. Nåja, jag tycker ändå jag försöker se det bästa i det mesta. Jag går i alla fall inte in till kollegor och säger att jag har blivit... nej, det är för fult, jag kan inte skriva det här.

Nationaldagspicknick i Gropen-08. Lite lättare att hålla humöret på topp då. Jag och Malin då gravid med Odin i magen.

1 kommentar:

Malin sa...

Jonna det där var inte ett fint kort på mig. Du bryr dig bara om att du ska vara snygg! Jag ser ut som en trött och sjukligt blek blivande mamma. Hämnden är ljuv :)