söndag 18 december 2011

Snökrig i skidspåret



Idag fick jag slita i spåret. Jag fick faktiskt slita för att ens ta mig dit, då snön vräkte ner och bilen slirade i backen upp mot Granbergstoppen. Idag förstod jag hur det var för JW igår, som efter 12 km gav upp och satte sig i restaurangen och väntade in mig.

Jag stannade var hundrade meter och hacka loss snön som frös fast i klumpar under skidorna. Det blev mer "gång" än skidåkning periodvis.

Högt sa jag till mig själv Det är ju det här du längtat så efter! Njut för fan! Jag behövde påminna mig själv om det...

Inte ens en mil lyckades jag avverka, drygt 8 km räckte. Men jag är glad för snön som faller, den behövs!

9 kommentarer:

Daniel sa...

Oj vad mycket snö! Långt land vi bor i för här ser det helt annorlunda ut! ;)

Träningsglädje sa...

åh bra jobbat. kan bara tänka mig hur jobbigt det är när skidorna blir som styltor - grymt att komma 8km då!!

Elina sa...

Ja, njut nu! För fan! ;) Nej, imörå är det vi som tränar inomhus!

Elina sa...

Ja, njut nu! För fan! ;) Nej, imörå är det vi som tränar inomhus!

Löpning & Livet sa...

Men förstå vad avundsjuk jag är på all den där snön!! Bra jobbat hörru!

andreas sa...

haha njut nu kramar

Karin sa...

Detta är skälet till att jag inte åker mer skidor! Det krävs så stora kunskaper (vallning, teknik mm), jag är för korkad, men en fot framför den andra, det fixar jag!

LinaTriathlet sa...

Bra jobbat där i spåret!

Här har det snöat hela dagen. Så nu lyser det upp lite mer. Men på onsdag flyger jag ner till barmarken i småland! :)

Söndagskram till dig!

Annika sa...

Äsch det där är ju så trist... men någonting gav det säkert ändå. Lite snöglädje och några kilometer.

Jag (som nu har bil :) tänkte försöka hinna upp till skidspåret ikväll innan jag åker söderut och firar jul.