onsdag 14 december 2011

Både dum och smart

Idag var jag både korkad och klok

Korkat - Att ge sig ut på löpning fast jag mycket väl kände att förkylningen tagit ett litet "omtag" om min kropp. Men det lockade ju så förbannat, jag hade sällskap, det var dagsljus, jag var ledig, jag vilade igår. Jag kände ganska snabbt att pulsen var för hög och att det kändes piss.

Klokt - Att jag vände om, släppte iväg JW framför mig, vek av och sprang hem. En mil blev inte ens fem kilometer. Det sög. Men jag vill vara snäll mot min kropp, för i helgen ska vi åka längdskidor. Och i dagsläget är inte en löptur värt att riskera skidåkningen för.

4 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Ah trist att förkylningen gjorde sig påmind! Smart drag att vända om! Håller tummarna att kroppen känns frisk till helgen!!

Slans sa...

Mycket klokt! Jag är stolt. Du ska se att du har igen det i helgen!

julia sa...

Klokt att vända hem! Det kanske gör att du undviker en rejäl förkylning istället :)

andreas sa...

bra jonna kramar