tisdag 13 december 2011

Mångalen...

Efter två nätters dålig sömn känner jag mig som överkörd av en traktor. Eller, som storasyster efter 1 års av nattliga amningar. Kanske inte förresten, om jag är såhär efter två nätter, hur är hon efter 1 år? Nu verkar Alvar ändå ha börjat förstå att man ska sova på nätterna...

När jag sa till mamma att jag sovit dåligt replikerade hon Ja, det har ju varit fullmåne. Du är väl som din mor och mormor.

Ofta när jag sovit dåligt visar det sig i efterhand att det varit fullmåne. På nätet står det att det är en "myt" och "psykologiska orsaker", men jag vet ju aldrig ens om när det är fullmåne? Jag är övertygad om att det finns ett samband. En påverkan som tre generationer kvinnor i min familj känt av!

Godnatt! /Jonna the varulv

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

Att känna av fullmånen verkar rätt vanligt tycker jag. Kan det vara bara myt?

Slans sa...

Du kanske inte är så skeptisk ändå? ;)

LinaTriathlet sa...

Jag brukar ha några nätter i månaden då jag sover lite sådär, och ofta har det visat sig vara fullmåne just då! Tror också på samband! :)