torsdag 27 september 2012

Två dagar kvar - skopanik!

Med två dagar kvar till Lidingöloppet har jag fått skopanik!
Jag köpte ett par Saucony för några veckor sedan. Sen blev jag sjuk, och jag har inte hunnit med särskilt många löpturer i dem. De första turerna kändes det bra, men de sista gångerna har jag fått skavsår på ett antal ställen. 

Nu känner jag att en skokatastrof nalkas! Vilka skor ska jag springa Lidingöloppets tre mil i? Mina uråldriga (1.5 år) asics som är trasiga, bland annat en reva som går över hela vänster sko (som synes på bilden)? Eller de nya Saucony som jag får skavsår av? 

Fungerar det att springa i ett par trasiga skor? Vad händer om de går sönder ännu mer, då ramlar de kanske av foten? Finns det någon dämpning kvar alls? Men är ett par skor som ger mig blåsor ett bättre alternativ? 

6 kommentarer:

Karin sa...

Svårt!!! Nu är ju Lidingö snäll terräng, men ändå terräng. Finns det inte risk att få in en massa skit i skorna när de är trasiga? Då fårdu skavsår om nåt. Jag hade kört på bra strumpor, nya pjucks å ev plåster på strategiska plaster...

mor sa...

har du inte någon möjlighet att byta under loppet?? Att det ska vara så svårt att få till bra skor.....??

Löpning & Livet sa...

Nej! Var har du fått skav? Tejpa fötterna? Usch nu känner jag mig lite medskyldig :(

Malin sa...

Det var sannerligen ingen dålig konferens du var på!

andreas sa...

självklart dom insprungna sköna asicsskorna, sen efter lidingö kan du springa in dom andra.kramar

Elina sa...

Låter som pest eller kolera? Ingen aning om hur du ska göra. Springa och vara rädd att ska gå sönder eller få skav?