söndag 16 september 2012

Hon springer från Treriksröset till Smygehuk!


Idag fick jag hedersbesök!

Elisabeth springer genom hela Sverige, från Treriksröset till Smygehuk! Hon avverkar i snitt 35-40 km löpning per dag, puttande på en joggingvagn med packning. Vissa dagar springer hon så långt som 50 km.

Varför gör hon detta? För att samla in pengar till Barncancerfonden! På hennes blogg kan man läsa... I mitt arbete som sjuksköterska på Barnonkologavdelningen/barnneurokirurgen på Norrlands universitetssjukhus möter jag tappra kids och deras familjer varje dag. Ni ligger mig så varmt om hjärtat och kommer att följa mig hela vägen.

En länk till insamlingen finns här, på Barncancerfondens hemsida.  Självklart kommer jag både att skänka en slant, och inte missa ett enda blogginlägg på detta makalösa äventyr. 

Just nu bor Elisabeths joggingvagn hemma hos oss i Leksand ett par dagar. Elisabeth bor hos en gemensam vän i Borlänge. Den står så fint i vardagsrummet och som jag önskar att joggingvagnar kunde tala... då skulle jag släcka ner allt, lägga mig och bara lyssna på vad alla milen genom Sverige hade att berätta... 

Jag är så enormt inspirerad att det finns inte ord. Om jag bara vore frisk, och ledig, så hade det varit en dröm att få springa med Elisabeth en dagsetapp när hon fortsätter sin resa från Leksand söderut. Tänk att göra något sådant som Elisabeth nu gör! Jag SKA göra något sådant i framtiden, så är det bara. 

7 kommentarer:

Elina sa...

Oj, häftigt! Hade ingen aning om detta! Imponerande på alla sätt.

andreas sa...

verkligen coolt kramar

Malin sa...

Vilken hjältinna! Coolt!

Ingmarie sa...

Verkligen inspirerande! Jag vill också göra något liknande. Både av egoistiska själ (för tänk så härligt!!!) och för att samla in pengar till Djurens Rätt eller något liknande. :-)Tror helt enkelt man får TA sig tid, eller vad tror du? Det är ju liksom alltid en massa på g.... KRAM

LinaTriathlet sa...

Det här är så häftigt!! Verkligen inspirerande! Jag vill också göra något sådant i framtiden!!

elly sa...

nog har du rätt i att man är lite skadad av hockeykulturen i leksand. men dessutom tycker jag verkligen att det är en så fruktansvärt ointressant sport. vilket kanske inte är en åsikt helt frånskild från det första.

angående dans så fick jag precis en ordentlig genomkörare. är alldeles lycklig! :)

Ulrika sa...

Supercoolt! Och jag är säker på att du kommer att göra nå't liknande i framtiden.