lördag 15 september 2012

Kaffeutflykt

I morse tog vi en promenad till Bondens marknad, där vi köpte tjockbulla (ett mjukt matbröd) och kanelbullar från Bondgården i Siljansnäs. 

Vi for ut till Skarbohäll, tre generationer W (JW, GW, KW och BW...) samt jag och Lena på ett hörn! En underbar dag för att sitta på bryggan och dricka kaffe och se ut över sjön. Det ser mörkare ut på bilden än vad det var. Allra mest njuter jag av solen och de guldgula landskapen, gula björkar, åkrar och ängar. Vidunderligt vackert! 
Jag är så sugen att springa att det värker i kroppen att inte få göra det. Fortfarande hostar och snorar jag för mycket, men sen. Mest av allt längtar jag efter långa, lugna distanspass och intervaller!

6 kommentarer:

Elina sa...

Åååååh, TJOCKBULLA! Börjar längta efter julen i smyg...

andreas sa...

ja fy sjutton nu vill jag löpa långt å snabbt :) kramar

Ingmarie sa...

Snart snart vännen. Njut av det andra så länge. :-) KRAM

LinaTriathlet sa...

Det är så fantastiskt vackert ute nu! Mysig dag! Snart sitter dina löpskor på fötterna igen!

elina sa...

Odin och Alvar kollade på Alfons på ifånen :) Han sov när jag kom så jag smög fram till honom och sa hej. Han vaknade, sken upp och slängde armarna om mig. Minuten efter "var är din fån då?" :)

Anonym sa...

Vad roligt, här var det också "Bondens dag" igår (!!) men vi missade det eftersom vi var och vandrade. Skön dag hursomhelst!