torsdag 6 september 2012

Stockholm




5:45 i tisdags morse for jag iväg, för en stund sen kom jag hem efter en tågresa där det kändes som tåget gick och gick och aldrig kom fram... Det var inte ens försenat, men det kändes som en evighetslång resa med högljudda medresenärer. Det blev riktigt dramatiskt väl framme i Leksand där konduktören avvisade en stupfull (?) man, han fick inte åka med längre och han blev riktigt hotfull och handgriplig mot konduktören.

Jag har haft fina dagar i Stockholm, som bjöd på sol i dagarna tre även denna gång! Andréa hjälpte mig att pröva ut nya skor - Saucony! Med en ängels tålamod lät hon mig provspringa i ett antal par.

Resans höjdpunkt var helt klart att träffa Sofie och Andréa igår kväll. Jag och Sofie gick en lång promenad, pratade, pratade, pratade, mötte upp Andréa, sprang en ljuvlig tur ut till Årsta förbi Årstaviken som glittrade i kvällssolen, och pratade mera. Fast jag bara träffat de här underbara tjejerna ett fåtal gånger känns det som jag känt dem mycket längre. Såklart beror det delvis på att vi hållit kontakten trots att vi bor på olika ställen genom andra kanaler. Det kändes vemodigt att stänga dörren till Sofie och inte veta när jag nästa gång får träffas.

Nu är jag glad att vara hemma igen...

7 kommentarer:

Fridah sa...

Att jag hade planer inbokade när du var i stan var i särklass det sämsta på länge.

LinaTriathlet sa...

Åh jag bli alldeles varm när jag läser. Så härligt att ni kunde träffas! Jag längtar efter att få träffa dig i verkligheten!

andreas sa...

dessa sociala nätverk är ju fantastiska kramar

Löpning & Livet sa...

Alltså, i jämförelse med måånga andra var du supersnabb med att välja :) Tack för en fin tur! Hoppas vi ses snart igen!

elly sa...

så typiskt att de lämpade av honom just i leksand..! i morse ringde jag äntligen till sjukgymnasten. de hade kö så jag måste nog vänta ett tag på en tid, men jag går hellre till samma och väntar lite än till en ny. nog för att det är ett nytt besvär, men ändå. jag trivdes med per-ola! sen ska jag också välja skor. hurra!

Elina sa...

Tåg kan verkligen vara både och. I dag är det min tur... Hoppas att det går smidigt!

Verkligen fin att du fick springa med fina bloggkompisar!

Snorkkis sa...

Det ska verkligen inte ta ett år till nästa gång. Då får jag något värre fel av abstinens. Kram!