onsdag 12 september 2012

Längtar

Jag längtar tills att bli frisk. Den här förkylningen har totalt bombat mig. Jag hoppas att nu när förkylningen gick från noll till brutal på ett dygn, så ska den försvinna lika snabbt som den kom!

Jag längtar tills Lidingöloppet är över. Jag ser inte fram emot det loppet alls. Inte på en fläck. Jag vill bara få det avklarat. I allra bästa fall blir det en upplevelse och rolig folkfest. Kanske tar jag kaffetermos med mig? Vad är maxtiden? Det känns trist att på mitt Klassikerdiplom kommer det finnas en skamfläck med. En riktigt pissig tid på Lidingöloppet. Förlåt, men så känner jag. Men kanske borde jag vara glad bara om jag kan vara med och genomföra det.

Efter Lidingöloppet längtar jag till jag, lillasyster och mamma åker till Turkiet i början på oktober!

När vi kommer hem därifrån startar skidträningen upp på allvar. Jag tänker mig ännu mer styrketräning, löpning med och utan stavar, backlöpning, terränglöpning, älghufs... tills snön kommer! I bästa fall faller snön i mitten på november, som för två år sen. Förra året kunde vi börja åka runt Lucia.

Slutligen längtar jag till vår nya lägenhet. Vi ska flytta - två meter - till grannlägenheten. Lägenheten där min syster med familj bodde tidigare. En underbar lägenhet med tre rum och kök, balkong med trapp direkt ner i trädgården, och framför allt - ÖPPEN SPIS! Som jag längtat efter att bo i ett hem med möjlighet att elda. Jag älskar att elda.
Det är fint att ha saker att längta efter! På kort sikt längtar jag efter nästa gång jag får ta nässprej, kvällsfika och att fira min älskling som i morgon fyller 25 år!

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Men det är inte rättvist att du ska vara förkyld igen! :(

Men grattis till kommande mosterskapet och lägenheten med eldningsmöjligheter :)

Anonym sa...

KRYA PÅ DEJ! Och håller med Andrea, det är inte rättvist någonstans att du ska vara förkyld nu igen innan ett lopp!!

Men din höst i övrigt låter kanonbra, ser att vi kommer köra samma typ av träning också .. :)

LinaTriathlet sa...

Vad kul med flytt och till en lägenhet som har en öppen spis låter som en dröm!

Härligt att åka utomlands med familjen!

Nu håller jag tummarna att du blir frisk snarast!KryaKramar!!

andreas sa...

fy sjutton va drygt å du måste ju se till helheten,en svensk klassiker det är inte någon skamfläck :) krya på dig kramar

Elina sa...

Snart är du frisk igen! Du ska se att du hinner få några självförtroendehöjande träningspass innan Lidingö. Annars ja, är det som du är. Håller med Andreas, du får se helheten!

Längtar också till Turkiet!!

Anonym sa...

Thanks very interesting blog!
Also visit my webpage - free iphone

Anonym sa...

This is my first time pay a visit at here and i am truly impressed to read all
at alone place.
Also see my site: my computer is slow

Anonym sa...

Great info. Lucky me I found your site by chance (stumbleupon).
I have saved it for later!
Feel free to surf my web site ; skin infections