tisdag 20 mars 2012

107 dagar till Vansbro terrängmarathon

Redan den 5 mars blev det fullt i Vansbro terrängmarathon! De tar bara emot totalt 250 löpare, vilket jag tycker är klokt och varsamt! Här snackar vi arrangörer som verkligen vill göra det bästa för deltagarna och inte pressa in så många som det bara är möjligt med dollartecken glittrande framför ögonen... 

Vansbro terrängmarathon är en helt otrolig löparupplevelse! Jag vill dela denna upplevelse och gav både sambo och storebror varsin startplats som en extra julklapp. Startplatser måste ju vara den bästa present man kan ge, och få! Tyvärr får jag aldrig det. 

Så, i början av juli är det dags igen. 23 kilometer över stock och sten, upp- och nerför berg, över spångar och stigar. På egen risk. Jag längtar redan och har totalt glömt hur jobbigt det faktiskt var... Ja, i ansträngningsskalan var det nog en av de bitigare sakerna jag gjort. Men också en av de roligaste!
Karin till vänster spanar in kartan. Men hon sprang 43 km, inte 23. 


Tydligen går det någon slags simtävling här ett par dagar efter Vansbro marathon. Som jag  ska vara med på. Där snackar vi på egen risk! 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också. Till nästa år. För i år lyckades jag inte få ngn startplats. :-(
Hade liksom inte ens tänkt tanken på att loppet skulle bli fullt redan i mars. Pilutta mig!

andreas sa...

oj bara 107 dagar kvar måste alltså börja röra på mig snart ;) kramar

slans sa...

Det där är en väldigt fin bild på JW!

elly sa...

haha, äsch. det där går nog som en dans ska du se!

Karin sa...

wiii! Ska bli så kul!

Kristin sa...

Åh vad kul med fin reklam för vårt marathon (och vår simning:))! Välkommen till en gryyym upplevelse!

elly sa...

ja, damloppet var verkligen en rysare. och så började de spela värsta dramatiska låten under kalla och kompanis avslutning uppför backen och ner till stadion. det var häftigt! det tråkiga är ju att man vill se dem överallt, men man kan bara stå på ett ställe i taget. (och marcus hellner är alltid bäst, oavsett placering! :))