fredag 20 november 2009

Praoeleverna

Igår var jag och JW praoelever på studiebesök hos min syster och hennes familj. Anledningen: Vi ska på lördag vara barnvakt - eller föräldravikarier som Malin tycker det borde kallas - åt Odin, 1 år och 3 månader. Malin skriver i sin blogg... Igår var de här på middag och introduktion inför uppdraget. Så nu vet de hur gossen ska badas, smörjas, hur varm vällingen ska vara, hur tänderna ska borstas och sagan läsas. De var så gulliga och på gränsen till komiskt intresserade. Det är ingen tvekan om att de kommer sköta sig exemplariskt. Resten är upp till Odin.

Dessutom skriver min svägerska som bloggkommentar ja de kommer säkert gå jättebra både Jonna och Jonathan är väldigt bra på att leka. (...)

Men de komplimangerna kan vi ju inte göra annat än succé som barnvakter? Men frågorna och funderingarna är många inför det stora uppdraget... jag kommer på mig själv att gå och fundera över frågor i stil med... Vad tror du Jonathan, går man in och lyfter bort vällingflaskan efter att han somnat så att den inte ligger och geggar i sängen och han rullar på den, eller låter man den ligga kvar?

4 kommentarer:

mbh sa...

ha ha ni är för söta - bättre barnvakter kan man inte ha:) Och för att svara på din fråga, man går in och tar bort vällingflaskan och ställer den sedan i blöt för annars blir den inte rolig att diska. Mats ska till boda imorgon, ska han ge katterna? Jag kommer över o kollar garderoben, när är ni säkrast hemma? Puss

P.S. En sak till - jag brukar sjunga "När trollmor har lagt sina elva små barn" efter sagan när vi släckt. Så ni kan träna på det också!

elina sa...

tänkte just skriva det där med nappflaskan. viiiiiiiiiiill oooooooooooooooooooooocksååååååååååååååååååååååååå!

elina sa...

tänkte just skriva det där med nappflaskan. viiiiiiiiiiill oooooooooooooooooooooocksååååååååååååååååååååååååå!

andreas sa...

gick det bra kram och för skjutsen ännu en gång kram