fredag 14 oktober 2011

Videoblogg från älgjakten



Jag står fortfarande kvar med ena benet i Skarbohäll, hos Åsens jaktlag. Tänker tillbaka till onsdag morgon när Olle gick upp 5.30 och tände i öppna spisen och vedspisen. När jag gick ner och borstade tänderna vid sjön. Älgradion på tisdag kväll, där de olika lagen i Siljansnäs (ett tiotal) på en skrapig komradio rapporterar dagens jakt.


Men nu är det fredag och jag njuter så av det! Och igår cyklade vi 26 km på våra racers! En gång var jag uppe i nästan 40 km/h, då pirrade det i magen. Jag kämpar för att lära mig växlarna, det är inte riktigt lika enkelt som på min damcykel tyvärr. Men det är fasligt kul ska ni veta att fara fram genom byarna, upp och ner, ner och upp tills syran bränner i benen.

3 kommentarer:

Julia sa...

Vackert!! Och självklart imponerar du på mig med ditt bad!!! Kan inte ha varit många grader i vattnet, men det är ju det som är så härligt! blodet rusar och skallen töms på alla tankar för några sekunder. Ha en skön helg :)

Elina sa...

HAHA! Du är gullig du :) Du låter annorlunda på video!

Vackert är det sannerligen.

LinaTriathlet sa...

Vilka farter du kommer upp i med racern, härligt då det pirrar i magen och man ser asfalten susa förbi :)

Vilken bra träningslördag med både styrke och cykling! Jag längtar till min nya kärlek kommer, hoppas på en solskenstur innan det blir alltför kyligt och halt på vägarna!

Hoppas du haft en skön lördag kväll!