måndag 17 oktober 2011

Någons mjölk

Jag har alltid med mig mjölk till jobbet. Alltid. Jag vill ha mjölk i mitt kaffe och då måste jag se till att det finns mjölk, eller hur? Jag litar inte på att någon annan ska tillgodose behovet. Svart bryggkaffe med en skvätt mjölk i. Ingen latte eller något sådant läskigt. Inget "kaffe med vitt" från automaten.

Många andra vill också ha mjölk i kaffet, men tar inte med sig någon. Ofta blir min mjölk stulen.

En morgon visste jag att jag hade två msk mjölk kvar i en flaska. Precis så det skulle räcka till en kopp. När jag kommer upp i fikarummet så ser jag hur en kvinna står och skruvar upp korken på min flaska, i full färd med att stjäla mina sista droppar!

NEJ! Det där är MIN mjölk! Sa jag. Hon blev generad. Jag har fortfarande inte förlåtit henne.

Nu händer det att jag skriver mitt namn över hela flaskan eller förpackningen. Antagligen är det svårare att sno från namngiven person.

12 kommentarer:

Elina sa...

Dåååålig stil! Jag det är nog bäst med namn på. Är kanske lätt att tro att det är någon snäll själ som bjussar alla på mjölk annars!

Jonna sa...

Ja, såkallad "mötesmjölk" dvs överbliven mjök från möten brukar vara ok att ta, men den är aldrig namngiven och står det mjölk i en Loka-flaska borde man ju fatta att den är privat ;)

mbh sa...

haha va kul att du tog henne på bar gärning! Vad sa hon då?

julia sa...

Men FYYY vad irriterande!! vad sa hon till sitt försvar? mjölk till kaffet är standard för mig med men jag tar hellre utan än att ta av det där mjölkskumpulvret som finns i automater...

Michaela sa...

Vilken synd,röra någons mjölk på det viset. Mer detaljer i morgon tack!

Emelie sa...

Helt rätt, namn på mjölken! Ajja bajja!

Andrej sa...

Sånt där är att jämställa med helgerån. Man rör inte andras grejer i ett kylskåp. Basta!

Karin sa...

Tagen med handen i kakburken, he he, hon måste ha känt sig bra dum! Ta det sista känns absolut inte ok!

Men du, finns det nåt bättre än en latte?? Min kära knallröda (manuella, såklart!) espressomasikn är ett måste!

andreas sa...

hahaha va roligt det skulle man ha på film kramar

mikael sa...

Haha, du och din mjölk.
För mig är den dagliga latten eller två ett måste.
Känns inte bra nu när jag har träningsvila att dricka så mycket mjölk :/

Annika sa...

Helt rätt! Om du hade den i en flaska var det väldigt besynnerligt att tro att det var ok att ta? Dessutom det sista som alltid är extra känsligt! Bra av dig att säga ifrån! Mycket bra.

GRATTIS idag igen! :)

Annika sa...

...jo just ja. Jo lite ordning börjar jag få hemma faktiskt. Soffa och sängar och kommit efter långa leveranstider och jag skruvar och borrar när jag har lite energi över. Vill ju klara allt själv också (så klart - dumt).

Om du någon gång har vägarna förbi står alltid min dörr öppen!