söndag 9 oktober 2011

Jungfruåk på racern

I lördags hämtade svärfar hem våra cyklar och i kväll gjordes jungfruåket! Vi skulle bara cykla runt kvarteret men det var så kul att vi cyklade drygt 12 km innan vi var nöjda. Sämre väder kan man knappast ha, +6 grader, ösregn och blåst! Mina kläder var inte direkt funktionella och efter en stund var jag genomvåt och iskall ända in på skinnet. Med min pärla innan bytet till cykelskor...
Det är ju det här med pedalerna... men snart kan jag det också!
Jag och JW laddade inför premiärturen. Fint väder än så länge...
Iväg! Jag är den röda pricken längre fram. Göran betraktar oroligt (?) sina adepter.
Men trots att vi blev blöta och vattnet rann nerför ansiktet, så var det så himla roligt! Det var fartfyllt, spännande, benen fick jobba en stund och vi fick massor av frisk luft. Det är så kul att upptäcka en ny träningsform... att se km-hastigheterna på cykeldatorn, försöka förstå växelsystem och kadens, känna det kittla till i magen när man ökar hastigheten! (OK nu gick det inte så väldigt fort, men vi cyklade runt 3o km/h för det mesta)

Tack till Lena som tog alla korten!

10 kommentarer:

andreas sa...

muahahahaha och hälsa jw att det är inte coolt att cykla utan hjälm,bara dumt kramar

Jonna sa...

SJÄLVKLART satte han på sig en hjälm innan vi for iväg!

Löpning & Livet sa...

Jag vill också ha en cykel!! Snygg är den din pärla :)

LinaTriathlet sa...

Wiiii :)

Vilken cykelglädje!!!

LL sa...

Snygg cykel!Själv har jag övergett landsvägscyklingen för i år och spänt upp racern i trainern inomhus.

mbh sa...

verkar jättekul! Fina kort av Lena!

Elina sa...

Härligt! Du ser verkligen lycklig ut :)

Tur att han satte på sig en hjälm, jag funderade också på det!

Annika sa...

Åhh vad roligt! Tror att du kommer bli grym på cykeln! :) 30 km/h är ett bra snitt och inte så många tjejer som klarar att hålla :)

Snygg cykel, snygg tjej! Svårt att klä sig så man inte blir blöt. Man får bli blöt och försöka få värmen inifrån istället...

(Läser du Sofie Lanttos blogg, underbara bilder från Playitas nu - dåå blir man cykelsugen :)

Och åter tack för din varma feedback och för att du är så go! Kram!

Annoula sa...

Åhhhh! Så roligt! Jag vill också ha en... Helst en mountainbike dockså hihi.

Josefine sa...

Vilken snygg cykel! =)
Jag vet inte vad det är för fel på kommentarerna på min sida tyvärr..
Kul med videoblogg =)