söndag 2 oktober 2011

Oktober och vi vänder blad

Det har blivit oktober och vi vänder blad i almanackan...

September har varit fylld av fina dagar, men det har även varit förkylningsmånad. Träningsdosen landade på klena 12 timmar. Jag missade säsongens sista tävling idag, Hackmora Bergslopp. Nu har jag ingen planerad tävling förrän längdskidsäsongen drar igång! Det känns tomt, men bra att ha relativt lång tid att bygga en bra grund på. Och kanske dyker det upp en chans att tävla, vad vet jag. Oktober är välkommen! Jag startade försiktigt med stavgång igår och cykling idag. Inte träning men motion och frisk luft...

Förutom mycket bra träning i oktober så händer det annat kul också! Jag ska bl.a följa med på älgjakt och det är min födelsedag i oktober.

Har du något särskilt inplanerat i oktober månad som du ser särskilt mycket fram emot?

8 kommentarer:

Andrej sa...

Nix pix.
Jag tänkte fortsätta att småjogga för att bygga lite kondition, men annars blir det en soft månad. Fast det förstås - vi åker upp till torpet till helgen och vad jag hoppas kan bli årets sista dopp!

Elina sa...

Fortsätt lugnt nu! Oktober är en mysig månad absolut. Jag ser fram emot Stockholm nästa helg och minihöstlov i Leksand helgen därefter :)

mbh sa...

fint kort! Jag har mycket att se fram emot. Marie, carl o may-lise kommer ihelgen, elina kommer nästa, göteborgsresan och inte att förglömma - två födelsedagskalas! Vad önskar du dig!? tala om snarast för det kan ta tid om man ska beställa nåt på i-net ;)

Ulrika sa...

Hoppas du får hålla dig frisk nu! Min oktober ska bli en crossfit-månad tänker jag. Ska se till att öka dosen och se vad som händer.

Ulrika sa...

Hoppas du får hålla dig frisk nu! Min oktober ska bli en crossfit-månad tänker jag. Ska se till att öka dosen och se vad som händer.

julia sa...

Kul med älgjakt! Hoppas det blir napp så att ni kan fylla frysen :)
Jag ser fram emot att få åka till Sthlm till helgen (som Elina) men ja längtar också väldigt mkt efter december och allt som det innebär!

andreas sa...

oj va du bloggat på några dagar bara planer för oktober är väl ett par kalas ;) kramar

Josefine sa...

Äntligen frisk? =) Härligt!
I oktober har jag tänkt att hålla mig frisk och börja på mitt projekt "skitstark grund" både konditions och styrkemässigt. Har ett mål för hela nästa år som kräver det, speciellt semestern :) Ska bli så roligt!