lördag 1 oktober 2011

Blog Award

Jag har fått en "Blog Award" av Karin! Superhäftiga Karin som jag beundrar mycket. Hon är en fantastisk löpare som springer ultralopp (dvs lopp som är längre än marathon, 8 mil och så), sprang Lidingöloppet 30 km på 2.34, kom tvåa på Baltzarloppet. Dessutom kämpar hon för det hon tror på! Karin kan så mycket, om alltifrån hur jätteräkor förstör miljön till dödsstraffet. Jag suger i mig allt som en tvättsvamp och försöker bli klokare jag med!

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga för 3 år sedan efter mycket velande. När jag väl började kändes det självklart! Nu är bloggandet som ett fritidsintresse som jag inte vill vara utan. Jag har lärt känna härliga personer genom bloggandet, och tycker att det bara blir roligare hela tiden!

2. Vilka bloggar följer du?
Frånsett de bloggar jag länkar till (som jag läser dagligen) så följer jag ett antal andra bloggar sporadiskt. Både kändisbloggar (UnderbaraClara, Ebba von Sydow t.ex.) och bekantas bloggar. Träningsbloggar är det jag läser mest, jag lär mig mycket genom att läsa andras bloggar! Mycket av det jag lärt mig om träning under sista åren har jag lärt mig genom andra. Jag får idéer om tävlingar, träningsupplägg, mat jag vill laga - listan kan göras hur lång som helst.

3. Favoritfärger?
Jag tycker om starka färger! Rött, rosa, grönt. Turkos är en av de snyggaste färgerna på kläder! Jag har mycket turkosa kläder, träningsjackor, toppar, klänningar... Hemma har jag inte fullt så färgsprakande, men tycker om färgglada detaljer. De allra finaste färgsskalorna återfinns i skogen och fjällen... oavsett årstid.

4. Favoritfilm?
Brokeback Mountain är en av mina absoluta favoritfilmer som jag sett ett antal gånger. Jag älskar både historien och musiken. Igår hyrde vi en väldigt bra film, Water for elephants, som jag kan rekommendera!

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Det finns så många. Jag skulle vilja besöka andra världsdelar med JW, Asien, Sydamerika, Afrika. Jag skulle vilja åka på tränings- och tävlingsresor. Springa marathon i storstäder. Åka långlopp i skidor utomlands. Jag vill resa till Irland med Elina och dricka öl och rida längs med havet. Jag vill åka skidor i Norge. Jag vill löpa i fjällen. Jag vill resa runt i Sverige, Norrland, södra Sverige, upptäcka alla små hålor och pärlor där i...

Jag skickar detta vidare till några som jag gärna vill veta mera om! Rättvikskullan Malin med sin blogg Sjögatan 22, fina Annika i Luleå och triathleten Lina också boende i Luleå!

7 kommentarer:

Malin sa...

Kul! Tack för att du inte skickade vidare till mig men du har väl gett upp antar jag ;) Jag missade skavlan, var det bra? puss

Elina sa...

Jag vill resa till Irland med dig också! När åker vi? :) PUSS!

Karin sa...

äsch! Jag rodnar! Va söt du är!

LinaTriathlet sa...

Söt-du! Tack för awarden! :)
Nu ska jag fundera över svaren!

mikael sa...

Irland är fantastiskt.

Jag studerade där under ett läsår 98/99.
Tyvärr har jag inte varit tillbaka sen dess.
Men nu har vi bestämt att nästa resa kommer gå till Dublin :)

Galway är helt underbart. En av de trevligaste städer jag besökt. Var där under St Patricks day. Ett måste enligt mig att besöka.

mikael sa...

adressen är montanis.blogspot.com och inget annat

Anonym sa...

Gäller för att dela information med oss.