tisdag 4 oktober 2011

Gammal och ung

Jag känner mig gammal när två praktikanter från högskolan sitter och lyssnar på mitt mässande. Okej praoelever, men högskolestudenter? Men och andra sidan var jag väldigt ung när jag började studera på universitet, inte ens fyllda 19. 22 när jag stod med ett examensbevis i handen. 22 när jag började arbeta heltid och betala tillbaka mina studielån. Om exakt 2 veckor fyller jag 27. Då känner jag mig gammal igen. Men och andra sidan sade min farmor en gång till mig, då var hon kanske 85, att hon ofta kände sig som 13 i hjärtat.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Känner igen den där känslan :) Men om man tänker på hur länge man (förhoppningsvis) ska leva så är du ju rena barnet :)

julia sa...

Så länge man är ung i sinnet...!

andreas sa...

bla bla bla va du är gammal då :)kramar

Andrej sa...

HA!
Kom igen om 21 år!!

mikael sa...

Du är bara barnet än ;) Själv är jag 10 år äldre. Fast känner mig 10 år yngre :)
Jobbar på universitetet och de som börjat nu är födda 92. Herregud! Vad ungt ...

LL sa...

Det är väl inte helt sant men till viss del i allafall att man inte är äldre än vad man gör sig! Sen kan jag berätta att för min del har det bara blivit bättre och bättre ju äldre jag blivit. :-D

Sofie RW sa...

27 känns som den optimala åldern. Rätt långt ifrån 30, men ändå en bra bit på väg med allt. Om jag skulle få välja tror jag att jag skulle vilja vara 27 eller 28 typ hela livet. Huuuu... bara några dagar kvar tills jag blir superdupergammal.