tisdag 25 oktober 2011

Inbjudan till löpande upplevelse

På lördag har jag ingen plan för hela dan. Och jag längtar efter en riktig utmaning, jag längtar efter att göra något som känns galet, härligt, jobbigt!

Funderade först på en tio mila cykeltur, men vädret känns riskabelt den här årstiden. Därför tänker jag - vi springer långlånga intervaller. 10 000 meters intervaller. 1 mil åt gången. Hur många väljer vi själva. Vill du springa en intervall så är det toppenbra! Vill du springa 2, 3 eller 4? Eller vill du cykla?

08:00 Frukost
09:30 Pass 1, löpning 10 km
Vila, Fika, Stretch
12:30 Pass 2, löpning 10 km
Lunch, Vila, Stretch
15:30 Pass 3, Löpning 10 km
Fika, Vila, Stretch
18:00 Pass 4, Löpning 10 km

Nu hoppas jag att ni vill följa med på detta! Om inte på alla pass, så på något av dem?

Och vet du, jag tror att DU ORKAR springa långt uppdelat på intervaller. Vi peppar varandra och vi springer våra pass lugnt och långsamt (mellan 6:00-6:30 min/km) Vi vilar och äter mellan.

Och föreställ dig känslan på lördag kväll, när du slår dig ner i soffan, nyduschad, med värkande ben, en påse godis, och vet att du sprungit så långt på dagen! Det känslan kan inte köpas för pengar.

Anmäl er till mig. Och jag vet att jag inte direkt har framförhållning, men man kan alltid försöka!

11 kommentarer:

andreas sa...

haha jag kan inte tyvärr men en kul ide kramar

Elina sa...

Hoppas några får tummen ur nu! Jag hade följt med på ett varv om jag varit hemma :) PUSS!

Löpning & Livet sa...

Jag har min cykelklass och en hel del att fixa med på lördag, men annars hade jag gärna hängt på åtmonstone en (jag har ju lite säsongsvila och bör inte springa fler :) )

Malin sa...

sötnos! jag kan inte heller... möjligvis på halva sista :) men du kan fika här!

Karin sa...

KUL! Jag hade kunnat komma upp om det inte var så att jag är upptagen denna helg! Men annars ett lysande arrangemnag! Hoppas du får napp! Sedan kör ni väl ultraintervallerna den 12nov?

Jonna sa...

Ultraintervallerna har jag funderat på men tror inte de arrangeras här i närheten... fixar det nog inte ensam. Men detta arrangemang är ju inspirerat av det!

LL sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LL sa...

Du ska inte spara dig inför Ultraintervallerna den 12 november och hänga med på det?

http://www.jogg.se/misc/ultraintervall.aspx

LinaTriathlet sa...

Vilket bra initiativ, låter jättekul! Synd att Luleå ligger alldeles för långt bort :( Hade mer än gärna varit med!!

Snorkkis sa...

Vad kul initiativ! Kommer säkert att bli en härlig (och tuff) dag!

MMS sa...

Vilken rolig ide. Men när jag läste det tänkte jag att du menade att man kunde springa hemma, där man bor, och peppa via nätet..... jag hade gärna sprungit detta men jobbar hela lördagen och vet inte om arbetskamraterna uppskattar att jag försvinner ett par gånger under arbetspasset.