torsdag 1 september 2011

Planering för höstträning

Nu när startplatsen till Vasaloppet är klar kan jag börja planera mer seriöst för satsningen dit! Efter lördagens 10 km lopp stundar nya tider... visserligen har jag tänkt tävla i löpning 1-2 ggr till under hösten, men det blir mer på skoj (som om att inte alla lopp för mig som motionär är det...)

Jag vill få in mer uthållighet och mer styrka! Längre löppass, och fler terräng- och bergspass ska in i schemat. Gärna med stavar ibland. Ett av de loppen jag planerar att springa är Hackmora Bergslopp. Det är ett 3 km lopp som går rätt uppför ett berg! På bilden ser ni utsikten från Hackmora kull - det är dit upp man springer... Ett lopp som brukar locka skidåkare! Bilden är lånad från denna fotoblogg (med tillåtelse).

Men som sagt, först lördagens tävling.

5 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter som ett roligt lopp, jobbigt att springa uppför ett berg men så vackert! Vilken belöning man får på toppen! :)Härligt!

Elina sa...

Du kan ju alltid springa upp för Åsleden några gånger till också :)

Jonna sa...

Elina - jag har faktiskt tänkt det :)

Julia sa...

Oj, spännande med "bergslöpning"! Ska bli kul att följa under hösten :)

Andrej sa...

Vilken känsla att stå däruppe!