söndag 25 september 2011

Bittermandel...

...låter ju i alla fall trevligare än bitterf...a. Även om jag snart utvecklas till en sådan.

Varför så bitter? För att min förkylning tagit om som man säger. Nu har jag och JW varit hemsökta av denna sjukdom med feber, halsont och hosta i sammanlagt 4 veckor. Jag trodde mig ha tillfrisknat, började träna, blev sjuk igen i fredags. Så nu sitter jag här med halsont och hosta som river djupt nere i bröstet. September är inte min månad! Alla planer jag gjort upp går åt skogen. Bergslöpningen till Åsledenstoppen som jag skulle springa idag blir det naturligtvis ingenting med. September blir sämsta träningsmånaden på väldigt länge...

Beror det på att jag började träna för tidigt? Jag vet inte. Jag tycker jag skött mig bra i övrigt, sovit, boostat upp kosten med mycket frukt och grönt osv. Dricker mitt ingefärate varje morgon.

Jag kan ändå glädja mig åt att tjejer jag känner kickade ass på Lidingöloppet 30 km igår! Ja, de visade verkligen vilka som bestämde där ute i terrängen! Grattis Anna, Andréa, Karin och Lina! Jag är sanslöst imponerad av era prestationer. Ta Andréa som exempel, hon födde barn för 7 mån sedan och sprang igår 30 km på 2.35...

Om allt går som det ska står jag på startlinjen nästa år. Nu är jag anmäld till både Vasaloppet och Vätternrundan, och då kommer jag att vilja avsluta Klassikern också...

5 kommentarer:

Elina sa...

:( Det suger verkligen! Men det är bara att bita ihop, ha tålamod och sen komma igen. Det vet jag att du gör!

Karin sa...

Förkylningar är helt godtyckligt! Så länge man inte tar ut sig totalt så kan det väl knappast "ta om" bara för att man tränar liite? Nä, det är bara murphys law! Hoppas att du kryar på dig per omgående! P.s. Träningsmässigt har sept varit rätt usel även för mig, Kraftloppet tog musten ur mig ;-)

andreas sa...

know the feeling har varit sjuk i två veckor nu kramar

Löpning & Livet sa...

Du är ju för söt! Och jag hoppas verkligen förkylningen ger med sig snart! Jäkla segt det kan vara sånt där om man har otur :(

LinaTriathlet sa...

Åh dumma dumma hals! Hoppas att bacillerna försvinner snarast!

Skicka massa krya tankar till dig!