måndag 12 september 2011

Inga snabba ben

September har inte börjat som jag velat! Förkylningen golvade mig i över en vecka. Nu har jag tuffat igång igen men det känns sisådär... Formen känns bortblåst. Några dagar innan förkylningen bröt ut sprang jag t.ex. ett distanpass på dryga 10 km där jag sprang sista 5 km i 4.52-tempo och det kändes lätt! Snabbdistansen runt Limsjön 7 km i 4.37-tempo var ett annat kvitto på att sommarens tempoträning gett resultat. Överlag kände jag under alla distanspass att jag fått en bättre fart i benen.

I kväll kände jag mig friskare men benen kändes eländigt tunga och fötterna sögs mot backen. Visserligen har jag en bisarr träningsvärk efter gårdagens upphoppsfest men ändå.

Jag skulle egentligen vilja springa ett 10 km-lopp då det var målet med sommarträningen, att få ett nytt, bättre, snabbare pers på 10 km! Men min budget för att deltaga i lopp är överskriden redan... delvis beroende på att jag betalat större delen av 2012 års lopp redan nu. Och inte vill jag resa bort varenda helg heller. Men snopet känns det.

Nä, jag får bita tag i nya målet istället. Ut och springa backar var det ju... ladda inför bergsloppet och vintern!

3 kommentarer:

Elina sa...

Du hade säkert bara en dålig dag igår! Förkylningen säger väl sitt liksom... Satsa på bergsloppet du, det kommer belöna sig i starka ben till vintern :)

Löpning & Livet sa...

jag tror vi hamnat i samma svacka. (fast det börjar kännas pyttelite bättre för mig nu) men vi vet ju att det vänder! Kör hårt, kram!

mikael sa...

Nu vet jag inte var du bor men i Borås till helgen går det ett lopp.

Tror du snart är tillbaka i form igen. Det gäller bara att ge tid - vilket är lättare sagt än gjort.