fredag 30 september 2011

Alltid förberedd för storm

Fredag igen men jag saknar den där känslan i kroppen. Känslan av att ha avverkat några riktigt bra träningspass under veckan och helst minst ett under fredagen... känslan av att längta till helgens långpass, till upplevelser med löparskor eller pjäxor på fötterna... eller ett par slitna gymskor.

Men det går åt rätt håll, idag har jag jobbat. Nu lyssnar jag på Melissa Horn, dricker citronvatten och äter salta nötter. En helt oplanerad helg ligger framför mig.

Och ibland kikar jag på den utrivna lappen på kylskåpet. Jag längtar.

Är jag riktigt pigg kanske jag kan träna på söndag. Något bergslopp blir det ju tyvärr inte - den andra tävlingen, det andra äventyret jag missar pga denna långa förkylningsperiod. Nu ska jag laga kräftstjärtspaj!

6 kommentarer:

Andrej sa...

Osis. Eller?
Läste du svaret på min förkylningstrend? Jag lade in det under det inlägget där du lade upp alla bilderna från din kamera.

Sofie RW sa...

Nu den stora frågan: Gör lappen på kylen att man blir ännu mera hungrig eller tappar man matlusten? :) Hoppas du är frisk till söndag. Kram!

Jonna sa...

Andrej - jag såg det! Tack! Tror det beror på alla dagisbarn i min närhet, i kombination med träningen, i kombination med att när man väl börjat få virusinfektioner så blir man lite nedsatt och mottaglig. Immunförsvaret försvagas, eller nåt...

Löpning & Livet sa...

Jag hoppas verkligen du är frisk snart! Men att ha en helt oplanerad helg framför sig är inte fy skam :)

elina sa...

Jag hoppas citronvattnet byttes ut sen? Hörde ryktas om det i alla fall!

Om du mådde som du mådde igår när vi hördes är jag YTTERST tveksam över att du ska träna imorgon. Tyvärr!

Jonna sa...

Elina, det blev aldrig ngt annat än vatten och te. Jag var inte ens sugen på en öl...