söndag 4 september 2011

DNS på Tjejmilen

Det blev ett DNS för mig på Tjejmilen. (Did Not Start) I torsdags fick jag halsont... inte bara nervös-ont, utan riktigt ont. Jag vet hur det känns efter sommarens 2010 ständiga bekymmer med återkommande halsinfektioner. Som mina syskon sade, det vilar en förbannelse över mig och storlopp. Av 8 tävlingar hittills under 2011 har jag fått lämna återbud till 2. Nu borde det väl vara slut på det i alla fall...

Det kändes bittert eftersom det var mitt och Elinas lopp. Loppet då jag ville persa på 10 km. Bittert eftersom jag på förra årets Tjejmilen startade sjuk och höll på att ha ihjäl mig själv. Det misstaget gör jag inte om... och när jag hade halsont även på lördag morgon var beslutet oundvikligt. Alltså - DNS. Nog om det eländet. Det finns ju roligare saker att berätta om, en helg i Uppsala och hur det är att vara supporter!


2 kommentarer:

Elina sa...

Ja, det får banne mig vara den sista DNS:en för din del! Nu SKA vi vara friska aslänge. Som supporter var du dock jättebra hur som. PUSS!

Ulrika sa...

Usch så trist! Men helt rätt att inte starta med halsont. Det kommer fler chanser.