torsdag 15 september 2011

I morgon är det nästan julafton



På tal om rutiner - för ganska precis 1 år sedan var jag och JW på höstlov i stugan. Fyra nätter på den mest älskade platsen på jorden.

Och i morgon åker vi dit, för ett litet höstlov, fyra nätter på just den platsen. Tre veckor sedan vi var där sist men nu får vi vara där dubbelt så länge! Jag är så förbannat lycklig för detta!

Den här gången blir det ungefär som vanligt, vandringar i skogen, kokkaffe, elda i vedspisen, måla om en brokvist om vädret tillåter, och en del terränglöpning. Jag läste i dagens tidning att Calle Halvarsson från landslaget i längdskidor ställer upp i Hackmora Bergslopp. Det känns som jag har en del träning att göra för att ta rygg på honom? Men det borde väl gå?

Det där sista var ett skämt. Men det känns skoj att ens ställa upp i samma tävling!

8 kommentarer:

julia sa...

Härligt för er!! Min helg kommer bestå av plugg plugg och plugg... hade mkt hellre målat brokvisten och druckit kokkaffe! ha det så mysigt!

Emelie sa...

Va mysigt! Jag tar flyget till Umeå och fyller på batterierna! Hoppas ni får det härligt!

Elia sa...

Vill väl också ha höstlov på Vallen! Ha det så himla himla skönt. PUSS!

LinaTriathlet sa...

Åh så härligt med höstlov! :)
Det ser så fantastiskt ut på bilderna! Njutning!

Ha en toppen helg!! :)

andreas sa...

ha det härligt kramar

Löpning & Livet sa...

Det måste verkligen vara underbart att ha ett sådant ställe att åka till!

Och det är klart du tar rygg ;)

LL sa...

Åh! Det låter ju fantastikst skönt och mysigt! Lucky you! Själv blåste jag fem och en halv veckas semester på en och samma gång i somras!

Josefine sa...

Håller med dem andra, låter underbart! Vart ligger stugan?

Nej jag har inte planerat in något skidlopp, däremot många pass på skidor =) Det där bergsloppet verkar superkul! Ska ha det i åtanke till nästa år :)