tisdag 27 september 2011

Jag gör en plan...

Idag är jag hemma och är sjuk. Förkylning, halsont och hosta lämpar sig inte så bra i offentliga miljöer... jag blir ju själv irriterad på personer som släpar sig till jobbet oavsett skick och sprider sina baciller. Jag sitter hemma och tittar på min rosa cyklamen istället. Det är höstkänsla när man köper den blomman!

Träna gjorde jag sist i torsdags. September blir en riktigt dålig månad. Jag kommer gå in i hösten med usel form... Visst, börja om från början blir det ju inte av en (två) förkylningar men visst känns det som att jag backar.

Samtidigt får jag verkligen tänka till nu, hur vill jag strukturera upp hösten? Jag vill bygga upp en bättre grund, träna mer planerat, strukturerat, fokuserat. Skala bort och lägga till. Jag vill göra något bra inför mina riktiga mål under 2012 (Tjejvasan och Klassikerloppen). Fram med papper och penna, gör upp en plan!

9 kommentarer:

julia sa...

En vacker cyklamen! Skönt att ha något friskt och piggt att titta på när man själv inte är så frisk och pigg. Krya på dig!

Elina sa...

Glöm inte bort vila och mycket mat i planeringen!

Jonna sa...

Elina... hehe, hoho. Som om att du behöver oroa dig över det? Däremot behöver jag tänka till VAD jag ska äta för att må så bra som möjligt!

Snorkkis sa...

Spännande med plan på gång. Ja, och Elina sa det klokt - kom ihåg att planera in vila också. Krya på dig kram!

Suzan sa...

Krya på dig o lycka till med planerna!

Löpning & Livet sa...

Usch vad tråkigt :( Krya på dig!

Men alltid kul med planer!

LinaTriathlet sa...

Vilka sega baciller, nu får de väl ändå ge sig av!!

Spännande att planer smids! Jag är också i de tankeverksamheterna :)

Krya på dig!

andreas sa...

jag förstår dig,fick iaf penecelin idag så nu vore det väl själva f n om man inte ska bli frisk kramar

Jenny sa...

Krya på dig! Ät och vila så blir du frisk snabbt!