tisdag 5 juli 2011

Mot Vansbro terrängmarathon!

Ja just ja... vi ska ju tävla i morgon! Jag och JW ska springa Vansbro terrängmarathon! Fast "bara" 23 km-klassen, halvmarathon. Trots att det är på skoj så börjar fjärilarna fladdra i magen nu. Tävla i terräng! Ni som tittat på bilderna här till höger ser att det är en tuff bana. Inte någon bred grusväg utan spångar, stigar och bergsbestigning upp och ner för Knösen. Mindre än 1 % asfalt!

Det ska bli så himla roligt! Vi springer loppet som en upplevelse, för att njuta av den vackra bansträckningen och skogen! Det är det som är målet. Inga kilometertider som ska hållas, ingen sluttid jag vill nå. Det kommer inte gå fort, och det gör ingenting. Jag är en upplevelsesamlare, jag vill ha löparglädje och det tror jag att jag kommer få under ett litet, välarrangerat lopp i ytterkanterna på Dalarna, 1 h bilresa hemifrån. JW har lovat att inte knäcka mig i spurten som han brukar. Jag tycker att detta lopp borde bli en upprättelse för mig, han har ju inte sprungit en sträcka längre än 10 km på säkert ett år! Hand i hand ska vi springa över mållinjen, visst då JW?Och vem skulle inte bli sugen på att deltaga när man läser "Ban-menyn"!? (Först trodde jag det stod "barnmeny", att de serverade korv och pommes frites till löparnas barn)

Eldforsen: Saltgurka
Bananhalvor: Alla kontroller
Gruvvallarna: Russin
Gladtjärn: Kaffe
Gladtjärn: Farmors bullar
Hästingsleden: Godis
Vändplan: Avpyst läsk
Vändplan: Chips

Snacka om fikalopp!!!

11 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh! Det där loppet skriver jag upp på min "att göra innan jag dör"-lista. Verkar vara helt i min smak!

mbh sa...

Låter superskoj! Vad tuffa ni är som springer det. puss

Annika sa...

Åh så fint skrivet :) Låter både tufft och vackert. Tror att ni kommer få en fin upplevelse. Bilderna ser jättehärliga ut - så där så man börjar längta efter skogen (sittandes i stan på kontoret). Stort lycka till! Blir jättekul att läsa om sen tror jag :)

emelie sa...

Låter som att det inte kommer gå någon nöd på er inte :) lycka till!!

LinaTriathlet sa...

Men vad kul det låter och vilken härlig men också tuff miljö att springa i! :) Stort lycka till! Håller tummarna för er! ska bli kul och läsa om er upplevelsen sen! Go go go :)

Elina sa...

Både upplevelse- och fikalopp! Låter ju helt perfekt :) Ska bli spännande att höra allt efteråt!

Löpning & Livet sa...

Åh det ser superkul ut!! Lycka till!

Karin sa...

jag är också superpeppad! Jag har köpt en ny neongrön/gul tröja (en cykeltröja med fickor bak) att springa i, så mig kommer du att se. Ska bli skitkul! Fast du, inte fan visste jag att Vansbro låg så avsides!

andreas sa...

lycka till imorgon jag är grymt avundsjuk kramar

elly sa...

fikalopp var ordet, ja. hoppas att ni får en finfin dag! min kropp bara strejkar, vilket kanske inte är så konstigt efter fyra dagars festival. men jag hade så sett fram emot att snöra på mig löparskorna igen. sakta men säkert...

Kristin Nordin sa...

Varmt välkommen till Vansbro:) Lycka till under loppet, det är en grym bana på alla sätt och vis;)