lördag 9 juli 2011

Fyrahundringar, svett och bad

Igår kväll - efter en brakmiddag med lillasyster&Per - kändes det sådär halvsmart att ha planerat in 400 m-intervaller på lördag förmiddag. Men ibland blir det ju bättre än man förväntat sig! Intervallerna löptes tillsammans med Hanna, och gick i farten 1:35-1:27. (De flesta på 1:33). Jag blev glad att jag fixade sista intervallen på 1:27 (motsvarar 3.38-tempo)!

Efteråt ser man (jag) ut som efter ett bikramyoga-pass, även om bilden är från gårdagens löpning och inte dagens. Men fasiken, det ÄR ju kul att springa fort och plåga sig med intervaller!

Efter löpningen badade vi i sjön och hade picknick. Nu väntar grillning i kväll igen! Sådana här dagar är ju sommaren bara bäst!

9 kommentarer:

Karin sa...

Men männsika! Du sprang ju en terränghalvmara i veckan!! Hur kan du då orka intervaller i den farten?! Galet! Jag lufsade själv i stekheta solen i 13 långsamma km (sprang fel, hade inte tänkt så långt) och mina ben hade iNTE gjort några intervaller!

Löpning & Livet sa...

OH! Du är helgrym!!

LinaTriathlet sa...

Wow vilken fart, grymt! Snabb du är!

Gott med grillat! Sommaren är alldeles underbar :)!

Helena sa...

Jösses vad snabb du är!!!

Andrej sa...

Hihi - ser ut som du legat på beachen två timmar för länge.
Hur många körde ni? tio?

Elina sa...

Skönt att ha bad och picknick framför sig när man gör ett sånt där drygt pass!

andreas sa...

milin på 42 snart :) kramar

Julia sa...

Det finns inget som går upp emot ett dopp efter ett träningspass. Helt enkelt oslagbart!

mikael sa...

Vilken bra fart!

Själv var jag ute kl. 9.00 i lördags och körde 300 m intervaller.
Haha, inte så friskt kanske, eller? :)