onsdag 13 juli 2011

Fika är livet!

Fika är livet! Jag älskar fika, frukostfika, förmiddagsfika, efterlunch-fika, eftermiddagsfika, kvällsfika.

Fika är så enkelt. Att bjuda på en middag är något helt annat. Kaffe och smörgås, det räcker så långt.

Fika kan vara så mycket olika saker. Det kan vara alltifrån kaffe och födelsedagstårta till kaffe och ostsmörgås. Det bästa fikat? Det är nog att fika utomhus, kaffe i termos, smörgås, med rödblossiga kinder, solen i ögonen. Sommar som vinter. Förmiddagsfikat är det viktigaste - jag klarar inte en förmiddag utan kaffe och macka!
Kaffe kokat över öppen eld, Fejmån, juni 2011...

9 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Fika är bäst! Jag har en smulpaj i ugnen i detta nu :)

Annika sa...

Mm, allt fika som intas efter träning är godaste fikat. Gärna i skogen. I solen. Med gott sällskap. :)

Nu blev jag fikasugen!

Julia sa...

Åh. Fika in my heart!! Och även om jag gillar sött går INGENTING upp mot kaffe och ostsmörgås.

andreas sa...

håller med :) kramar

Karin sa...

Kaffe och macka/bulle rules! GI och LCHF kan gå och gömma sig!

Är ni på fäboden nu? Härligt isf! Du, kommer du ned till mina trakter och springer baltzarloppet? Tyckte att det såg ut så på jogg.se! Jag är även sugen på Tällberghalvmara...

Elina sa...

Ja, du vet vad jag tycker! FIIIIIIIKA!

Sofie RW sa...

Fika it is! Sålänge man får en balja kaffe kan man skatta sig vääligt lycklig!

LinaTriathlet sa...

Håller med dig om att fika utomhus är det bästa! :)

mikael sa...

Fika är det bästa som finns!
Är norrlänning så jag har det i blodet från födseln.
Min farfar var konditor så gissa om det fanns fikabröd hemma hos honom? :)