söndag 24 juli 2011

En byatur i norra Leksand

Idag slog jag rekord. Varken i antal kilometer eller hastighet - men i antal besökta byar under en och samma tur! Jag började i Noret, passerade genom Norsbro, Tibble, Lycka, Vargnäs, Krökbacken, Vargnäs igen, runt Björkberg, Torrberg, Bodlindor, Leksboda... Ni som är Leksandsbekanta kan på ett ungefär tänka hur turen gick. Det blev 16.5 km genom alla vackra byar.

För mig var det en upplevelse och väldigt nostalgiskt då det är "mina barndoms byar". I Björkberg har jag tillbringat många dagar, då jag red en shetlandsponny, Polly, som fanns där. Min vän Anette med familj bodde i Björkberg och jag var där jämt när jag var 11-12 år. Men det är jobbigare att springa uppför alla backar till Björkberg, än rida. I Torrberg bodde andra kompisar. Där spelade vi även teater i "Templet". Och i Bodlindor finns ju Opplimmen, badsjön dit vi cyklade och badade på sommaren. Att få avsluta turen i Leksboda, duscha och äta god mat med familjen kändes underbart.

Jag älskar upplevelselöpning!

4 kommentarer:

Karin sa...

det är ju därför man springer!

andreas sa...

lät ju faktiskt inte som någon superkul vända hahaha kramar

Andrej sa...

Puh. Lät nästan som om du cyklade.

Elina sa...

Kul med lite läsning så här när jag just kommit hem från Vallen! Tre olika inlägg, men alla lika bra. Puss!

Han sa säkert "älskling" :)