fredag 14 januari 2011

Två gamla löften

Under gårdagens besök på gymmet kunde jag som så många andra redan konstaterat att gymmen är proppfulla i januari. Jag hoppas att fler upptäcker glädjen och energin man får av träning och ett aktivt liv med mycket rörelse!

Nyårsafton 2003-2004 hade jag två riktigt stora nyårslöften. Jag var 19 år och hade studerat en termin på socionomprogrammet. Det ena löftet var att att ta körkort under året. Det andra löftet var att börja träna kontinuerligt, vilket jag tidigare aldrig gjort. Under våren 2004 köpte jag mitt livs första träningskort på Friskis i Norrköping där jag då bodde, och under sommaren tog jag körkort. Efter det har jag aldrig haft några seriösa nyårslöften. Har du haft nyårslöften någon gång?

Visserligen dröjde det ytterligare flera år innan jag började se träning som något annat än ett nödvändigt ont, men kontinuiteten har jag aldrig tappat.

7 kommentarer:

Freddan sa...

Vila och pasta ikväll. Imorgon är det upp till bevis för vasalöparna!

Anonym sa...

Jag har lovat massor genom åren men eftersom jag inte kan minnas att jag någonsin lyckats uppfylla mina nyårslöften så har jag slutat lova. Nu senast däremot skickade jag upp en raket full med lappar på vilka jag skrivit ner allt jag inte vill ta med mig in i 2011 och framtiden. Dåliga egenskaper, dåliga vanor, dåligt beteende och sånt som får mig att må dåligt for iväg och exploderade mot natthimlen. Det kändes rätt skönt att göra det till en sån "ritual" och hittills har det faktiskt gått bra.

Så, nu har jag lämnat min första kommentar och känner mig inte längre som en "stalker" :) /Malin

Sofie RW sa...

Wow, vilka bra löften. Du kan ju typ lova vilka storheter som helst då du faktiskt kan hålla dem!

Mitt bästa löfte till mig själv var det som jag gav för tre år sedan - att ta bättre hand om mina fossingar. Höll också det löftet det året. Sen har det gått utför. Senaste 17 åren har jag också gett nyårslöftet "att inte äta godis" men det vet jag att jag kan hålla så det är lite fusk.

Ha en toppen helg fina Jonna!

andreas sa...

jag lämnade inga löften i år heller, men jag brukar tänka att jag ska bli en bättre människa. kramar

Emelie sa...

har såklart haft nyårslöften, i mängder.. Många har spruckit ganska så snart. Inför 2011 har jag mål istället för löften :)

julia sa...

Det enda jag kan komma på som jag har haft som nyårslöfte är att sluta bita på naglarna. Det har jag typ hållit, efter att ha haft det som löfte säkert 5 gånger!!

Och träningen som gav mig sån himla träningsverk var 75 min power-yoga. Försöker gå på det en gång i veckan för att bli lite smidigare bl.a. och det är absolut ett av de jobbigaste passen jag vet! Men kul! :)

Slans sa...

Jag har haft att jag ska se på nyheterna varje dag för att hänga med mer, men jag har brutit det... hänger dock med mer än förut!