lördag 22 januari 2011

Springandes i traktorspår med Justus i hjärtat

Det är ju inte precis så jag gödslar med långpass i löpning under skidsäsongen. Något 13 och 15-km pass har det blivit men inte mer än så. Denna helgen tänkte jag försöka mig på långpass i löpning ena dagen och långpass i skidor andra dagen. Först ut blev lördagslöpning!
*
Det blev en utflykt i norra Leksand. Ni som kan Leksand med omnejd - Lima, Krökbacken, G:a Landsvägen, Leksboda, Bodlindor, Leksboda, Gronnholsvägen, Vargnäs, Krökbacken, Lima och hem igen. Det blev 17 km i ymnigt snöfall! Jag hade som snöbollar i ögonbrynen, svett och smält snö rinnande i ansiktet. När jag sprang över Gronnholar var det som en minnestripp. Det är ju min och Justus väg... Justus, min ponny som kom till mig när jag var 14 och han var 5 år gammal. Vi delade många år tillsammans. Efter den vägen har vi ridit hundratals gånger, vår väg. Det var honom jag hade i tankarna när jag sprang fram i traktorspåren och snön idag. Jag och Justus efter en lokal hopptävling i Gagnef. Vi vann! Justus står nästan och sover på bilden, han hade väldigt lätt för att "koppla av och på".

8 kommentarer:

F sa...

Åh. fina fina Justus! Han var verkligen en riktig allround ponny, han var bra på allt! Saknar honom ibland!

Och du, det var ingen dålig löprunda, va duktig du är!

Andrej sa...

Jasså, snö?
Då är det tvärtom, för i Kungälv är det mer eller mindre töväder.
Trevlig löprunda när det kommer såna minnen till en.

julia sa...

Vad söt du är på ponnyn! Har lite svårt att tänka mig både dig och elina (och malin?) som hästtjejer faktiskt!!

andreas sa...

vilken runda i sommar då ska jag oxå med på den rundan ;) kramar

Elina sa...

Ja, tänk när du hade Justus och jag Silverkorven. Det var tider det! Mycket glädje, men en hel del slit också...

Malin sa...

Ja ni var ett radarpar! Kul att du sprang på "vår" väg. Puss

Linnea sa...

Vilken söt bild på dig och Justus.
Jag ska försöka få med Adam på ett lopp, men han vill inte. Har du några tips på någon tävling för motionärer?

Fridah sa...

Aw vilket gull-inlägg!