måndag 24 januari 2011

Måndag, måndag...

Idag började min fina kille sina studier till sjuksköterska! Jag är stolt och glad för det!

Det var väl dagens roligaste händelse. Måndag är som bekant inte min favoritdag på veckan. Ibland överträffar veckodagen sig själv och man känner att måndagen sätter ett bra mått för resten av veckan... men nu kan resten av veckan bara bli bättre och roligare, och mindre stressig helst.
*
På fotot har vi just druckit upp en kopp kokkaffe vid Dammtjärn, en solig dag i september. Där man mår som allra bäst... och alltid längtar. Jag hoppas på många vändor dit närmsta åren!

8 kommentarer:

andreas sa...

kul för jw men jonna erkänn kokkaffe är väl överskattat?

Sofie RW sa...

Vilken idyllisk bild; och spännande med studierna.

Hade glömt att du hade haft häst. Tror du att du i framtiden kommer att skaffa hästar igen?

Andrej sa...

Mmmm. Måndagar, ja.
Vad tycks om att avskaffa dem?
Typ:
"Vägra måndag"

Emelie sa...

vilken härlig bild!

Ja det där passar honom tror jag!

Kram!

Elina sa...

Roligt att han är igång nu! Ska bli spännande att höra om hans första tid när vi ses nästa vecka.

Hoppas det blir lugnare i veckan! Försök varva ner på kvällarna i alla fall.

Malin sa...

Jag läser också till sjuksköterska. Tror vi läser på samma skola. Anar faktiskt att jag skymtade din kille på skolan idag. Känns lite skumt att se någon i verkligheten, när man sett och läst om personen på en blogg. (Bra val av utbildning!)

Malin sa...

Jag läser termin 4. Så är det någon bok eller något han undrar över kan du ju fråga mig.

Jag är alldeles för feg för att säga hej! Han kanske tror jag är en stalker.

Löptränar gör jag mest för den sköna känslans skull. (Är inte alls speciellt snabb) När man hittat glädjen med löpträningen är det svårt att sluta. Skulle dock vara trevligare att springa ute i skogen, det är lite föör mkt snö där nu. Så det blir mest på löpband i en svettig och varm lokal just nu.

julia sa...

Heja Jonte! Han kommer bli en bra ssk tro jag!