söndag 21 mars 2010

Start för roddsäsongen

Idag var det upptakt för årets roddsäsong! Upptakten inleddes mycket pedagogiskt med en filminspelning från Sollerörodden 2009. Lagsport har verkligen sina för- och nackdelar, men det går aldrig att komma ifrån den enorma glädjen som finns i att lyckas tillsammans med laget! Det var så häftigt att se filmen från Sollerörodden - den första deltävling i Siljansrodden som Siljansnäsarnas damer vunnit på flera år. Hur vi gick upp och förbi de andra båtarna sista metrarna, hur blickstilla och knäpptysta vi satt i båten innan speakern berättade definitiva resultatet... och glädjeyran när vi fick veta!

Jag var rörd då, och jag blev rörd idag när jag såg det. Och såklart ska vi ju göra om det flera gånger! Målsättningen i år är ju spikad sedan länge - det är vinst som gäller!

6 kommentarer:

Elina sa...

Åh, den filmen hade jag velat se!! Hoppas jag får en ny chans.

andreas sa...

Ja nu är det väl dags att ro ifrån "gummorna" i brudpiga kram

Marie Olsson sa...

Måste bara säga det Jonna din livsglädje är inspirerande! ska bli spännande att se vad du har för äventyr framför dig! Lycka till med allt.

Kramar från Marie

julia sa...

Vilken härlig bild! Förstår att ni längtar...

Lineya sa...

Filmen igår fick mig att längta ännu mer till säsongen drar igång.
Vi får hoppas på att det blir fler segrar.

mbh sa...

det var varkligen en pedagogisk uppstart. bådar gott :) kram från en storasyster som är stel som en pinne efter springturen igår