söndag 21 mars 2010

Renande kraft

Jag är av naturen en ganska skeptisk person mot allt hokus pokus. Inom min yreskår finns det många andliga personer som har påhälsning av spöken och annat var och varannan dag. Nåja, andlig är väl en sak...

Men en kraft jag har upptäckt och identifierat, är städningens renande kraft! Allt som är ofullbordat tar energi, sa handledaren sist.

I helgen har jag vårstädat, och det har helt klart en kraft! Att skrubba duschväggar, dammtorka, diska diskhon, torka skåpluckor är väldigt, väldigt skönt. När det är klart! För allt som är ofullbordat tar energi, och när jag nu slipper se och tänka på det som skulle behöva göras så får man kraft.

2 kommentarer:

Elina sa...

Håller med! Det är verkligen härligt när det är nystädat...

mbh sa...

haha jag såg minsann hur du gnodde runt därinne :)