söndag 7 mars 2010

Söndagsrecept

Idag får mannen följande när han kommer hem - jag är en riktig liten husmor dessa dagar! Potatisgratängen igår blev fin, mat att bli lycklig av.

Pastarullar från Kinnvallsjösätra
Färska lasagneplattor
200 gr Philadelfiaost
100 gr rökt skinka
Svartpeppar
Tomatsås (färdigköpt pastasås eller egengjord)

Gör en röra av osten, tärnad skinka, kryddor. Idag hade jag persilja i. Lägg en klick på varje ark och rulla ihop till rullar. Lägg rullarna i en ugsfast form. Häll över tomatsåsen. Garnera med ost ost om man så önskar. Grädda i ugnen 200 grader tills de ser fina ut (15 minuter cirka).

Servera med god sallad! Jättegott och busenkelt.

7 kommentarer:

Elina sa...

Det är verkligen gott! Idag gjorde jag kräftstjärtspaj. Det blev lyckat också!

Jag sa också till Malin att vi inte vet någonting om det. Jag tror knappast jag varit fri från snor idag bara för att jag inte tränade i fredags! Kanske hade jag varit ännu sämre om jag inte tränat ;)

Elina sa...

Förresten, jag vet inte vad är med oss systrar, men vi skriver fel lite till som tätt i blogginlägg och kommentarer. Du har skrivit "ugsfast". Malin skrev "föröka" ist för försöka till mig (vilket iofs är ett väldigt roligt slarvfel). Jag får titt som tätt gå in och ändrat sådant jag skrivit fel men inte märker vid första anblick. Bara en liten parantes.

mbh sa...

bra recept helt i enlighet med min nivå :)

Frida sa...

det lät som ett gott recept!
Men en lite fråga, ska det vara nån speciell pastasås? med nån speciell smak??

julia sa...

det låter gott! ska definitivt testa här hemma :)

Frida sa...

Okej! Tack! Ska prövas i veckan =)

Haha, en aniiiing sockerchockad! Men trevligt var det!

andreas sa...

ja det är supergött det blir det till helgen kram