tisdag 16 mars 2010

Prinsesskjolen, pyttipanna och prinsesstårta!


Receptet en ganska vanlig tisdag i mars är att dra på dig den rosa prinsesskjolen och åka hem till världens finaste mamma som fyller år, äta pappas hemgjorda pyttipanna och därefter prinsesstårta!

Med en sådan uppladdning gick sedan dagens löptur som smort. Vi fick även med oss storasyster och hunden Doris! Visserligen var det isgata på många ställen men sista kilometrarna var vägen bar och vi kunde lägga till en tempoökning och spurt sista biten. Jag känner mig så pigg i kroppen, benen känns starka och viktigast av allt - jag springer helt utan smärta, skador och skavanker!
*
Det känns som man bara vill springa hur mycket som helst, hur ofta som helst, hur länge som helst, hur fort som helst... Backintervaller på mjölksyredarrande ben, svettiga löpbandsintervaller, långpass, snabbdistanser. Men samtidigt så är jag livrädd för nya skadeproblem, det vore den definitiva dödsstöten för marathon i maj och andra löpardrömmar...

4 kommentarer:

Elina sa...

Du är en riktig prinsessa du! Härligt att du känner dig stark och pigg, men var försiktig! <3

Och de spelar faktiskt mycket ny musik på friskis också. Så det så. :)

Malin sa...

Det får vi göra om :)

andreas sa...

själv väntar jag på att snön ska försvinna så jag kan springa oxå kram

Sofie RW sa...

Åh, en prinsesskjol; du ser säkert ut som en prinsessa i den.

Och den springiga kännslan är så härlig.