lördag 27 mars 2010

Helgens plus och minus

Rysare
Kvalseriematchen mellan Leksand - AIK! Fy sjutton så spännande det var! Den utarmade AIK-klacken började med att skrika Vi hatar Leksand, Domarjävel och liknade fantastifulla visor. När hela Leksandsklacken då sjunger Vi ÄLSKAR Leksand var det mäktigt. Hat mot kärlek. Och AIK-klacken blev tysta ganska snabbt, deras sång hördes ju ändå inte... Jag satt och rös, hoppade, spände mig, sjöng litegranna, klappade händer, svor några gånger, blundade.

Första perioden slutade 0-0 och folk var missnöjda. Jag var orolig. I första periodpausen hann jag med både korv, kaffe och kissa innan jag återvände till min plats, A2 rad 14 plats 30. Och i period 2 var det ett helt annat spel, det kunde till och med jag se och känna. Till slut vann vårt Leksand matchen med 2-1 ! Nu är det nästan så jag vill se resten av kvalet också, men har inga biljetter.
Tristaste
Helgens löpturer har inte direkt varit någon underbar upplevelse varken för själen eller benen. I fredags kväll fick jag med min kärestan ut på en tur. Det är ingen av mina killkompisar som blir uttvingade på sådant här en fredagskväll, muttrade kärleken. När vi sprungit ungefär halvvägs, 5 km, tog han helt slut. Inte så konstigt, det skulle senare visa sig att han fått feber... Jag kände mig som djävueln själv som lockat med honom ut.

Lördagens styrketräningspass var roligt, bröst och triceps är ett av veckans roligare styrkepass även om det är trist att alltid gymma själv. Att köra bänkpress är bättre när man är två och en håller, jag törs inte göra den där allra sista pressen med skakande armar själv utifall jag får stången i ansiktet.
*
Och löpturen idag söndag morgon blev den längsta sedan skadeuppehållet. Tyvärr hade jag både krånglande mage (igen...) och fick känningar i knäet sista två km. Men jag vägrar ge upp, att jag fick ont beror på ovana att springa längre pass och inget annat. Stretch och en dags löpvila, sen på det igen! Orkar inte tänka negativa tankar, det måste gå, det ska gå! Så är det bara.

Produktivaste
Idag har jag tillbringat större delen av framför spisen. Förberedelser inför påsken! Jag har gjort ett lass köttfärssås och spaghetti (dagens mat), jag har rullat och stekt påskköttbullar, bakat banankaka och fasters goda limpor för att ta med upp. Diskat ungefär hundra gånger, tvättat x antal maskiner tvätt och klappat min febriga sambo.

Odin kom in och muntrade upp oss, och åt russin.

8 kommentarer:

andreas sa...

oj vilken händelsefull dag ser framemot köttbullarna kramar

slans sa...

:) har läst allt och så, men orkar inte kommentera! mysig helg, trots diverse sjukor och skadeproblem...

Sofia sa...

ja vad mycke ni gjort!! här ska jag å gustaf baka chokladbiskvier å ta med oss upp ( om jag inte ger upp halvägs vill säga :) )tack för igår

Anonym sa...

Tack för allt den här helgen världens finaste tjej! Love ya!

julia sa...

mysigt med påskförberedelser! nu hoppas vi bara på solsken till påsk istället för regn och dimma.

och angående helgens tokigheter så får hanna eller elina bistå dig med berättelser om kriminalitet, akrobatik och borttappade plånböcker!

Hanna sa...

Ojojoj! Att du blivit en sån hockeynörd! Vet nästan inte om jag ska skratta eller gråta... Jätteul, men ändå lite jobbigt om du blir lika fast som din fanatiske sambo med vänner!
Härligt att börja greja inför påsken! Själv har jag redan fått två påskägg, påskliljor och en påskkökshandduk!
Vi ses i vec! Puss o kram

mbh sa...

oj vad du har hunnit med! och så mycket gott till påsk! Vad ska jag toppa med nu? hoppas riset pryder sin plats :) Puss

Emelie sa...

visst var det spännande! vi hejjade på o'learys. både applåder och deverse svordomar slank ut.... låter som en pyssle helg,. mysigt!!