lördag 6 mars 2010

Drakcirkus, tårta och solskenslöpning

Vilken mysig lördag! Skjutsade sambon till jobbet 7.45, då var det kanske -25 grader ute? Jag hämtade sedan upp Gustaf vid halv tio. Han var peppad på att BADA! På vägen till badet åkte vi bland annat förbi platsen för en drakcirkus, enligt Gustaf. Det är mycket man inte vet om sin hemort!

På badet hade vi delvis sällskap av den löpande fyrabarnspappan och hans två yngsta döttrar, Ellen och Alice. Som föräldravikarie var det tryggt att ha en erfaren förälder i närheten. Nu klarade jag och Gustaf av badandet riktigt bra, men ändå. Lille mannen hade sedan önskemål om att äta hamburgare till lunch vilket han fick medan jag åt en gammal låda med falukorv och stuvade makaroner. Vi tog sedan en promenad i solskenet till Konditori Siljan. Gustaf hade siktet inställt på en jordgubbstårta som tyvärr inte fanns idag, de hade istället lagt på några blåbär. Vi satt länge och väl med våra bakelser och filosoferade över livet med en Bamse-tidning till hjälp. Därefter var det dags för Gustaf att åka till sin mormor. Jag var och är varm i hjärtat över vår fina dag!

Jag svidade om och for till Hanna då vi hade en löpdejt. Det var nog första turen med vårkänsla, solsken och bar asfalt här och var! Efter det satt vi i solen på hennes balkong och fikade, utomhus!

Nu känner jag mig rätt trött, ska dock göra en potatisgratäng och kött tills mannen kommer hem från jobbet. Trevlig lördagskväll på er!

6 kommentarer:

Elina sa...

U n d e r b a r t är bara förnamnet! En sådan dag skulle jag också vilja ha med gullehjärtegustaf! Gärna redan imorgon... Vad bra att du tog dig för! Det där blir en dag att minnas! :)

andreas sa...

gustaf var oxå nöjd tack så mycket kram

julia sa...

vilken härlig lördag! det är så underbart ätt vara moster/faster för då får man göra alla de roliga sakerna och det är förhoppningsvis det som barnen kommer att komma ihåg en för... trevlig helg!

Frida sa...

åh vilken mys pys dag!

mbh sa...

låter som en hektisk men härlig dag!

Jessica sa...

åh va underbart det är med syskonbarn! och det är så kul när dom är så pass stora att man får låna dom på egna äventyr. Och att höra deras tankar och funderingar är underbart. Fina små liv!