måndag 8 mars 2010

Calle Ironcrook

I Brynäs hockey finns det en spelare som heter Järnkrok i efternamn. Jag spekulerar i vad han kommer heta vid eventuellt NHL-spel när vi (läs Jonathan) tittar på Hockeykväll. Calle... Ironcrook! Var på min älskade sambo vrider sig av skratt... CROOK! Det heter HOOK!
*
Men men. Skam den som ger sig. När jag världsvant surfar in på ett engelskt-svenskt lexikon ser jag att minsann, minsann kan det svenska ordet krok både översättas hook OCH crook! Även om hook kanske är vanligare.
*
(Jag är nästan lika kass på engelska som matte. Mina syskon kommer väl aldrig glömma it was very good eller where do you buy bread in Marocko?)
En framtida hockeyspelare (?) under gårdagens korvgrillning. Söta Odin... som vi fick abstinens efter idag och åkte till Leksboda för en stunds kramande.

4 kommentarer:

Ironhook sa...

Nu var det ju inte direkt bara att du sa "crook" som var själva grejen. Lite är det ju ditt sätt att analysera sport.

Saker som "oj den där snörningen på leksands matchtröjor ser farlig ut har de inte tänkt på det"? och "snygg färg på tandskyddet" kommer hipp som happ.

Nåja, alla intresserar vi oss för olika saker!=)

Elina sa...

Haha! Typiskt dig :) Jag vill gärna tänka att du sa typ "itts wats very good". Det där i Marocko, visst var det frågan i sig som var rolig? Just ja, marocko ja haha. Inte liksom i Agadir där vi var :D

Jag menade Malins huvudvärk. Vilken gulligt hollywoodsmile av Odin :)

Freddan sa...

Med det handledsskottet är det bara en tidsfråga innan killen spelar i NHL, oavsett om han har ett svårt namn eller ej. Personligen tror jag att när det gäller själva prylen krok bör man säga hook medan crook mer är själva formen krokig. Men det går säkert båda två =)

Sen får jag nog hålla med föregående talare om att du kanske inte alltid har fullt fokus när det är hockematch..

m sa...

haha jag kommer också med helt ovidkommande kommentarer när vi kollar på sport! och som elina säger - du förskönade sanningen - för du sa : its wats very good :) Klockrent! love you!