tisdag 1 september 2009

Vintertid?

Idag är det den 1 september 2009! För oss på min arbetsplats är det en av årets tyngre dagar då det innebär vintertid. Vi börjar arbeta tills 16.30…

Så nu sitter jag här, dessutom med en speciell sorts dunkande huvudvärk som bara drabbar mig (nåja, många andra kvinnor också) och tycker det känns tungt. Skrattar hjärtligt åt lillasysters blogginlägg. Har en dust med arbetskamraterna huruvida vi ska sitta nere eller uppe och dricka eftermiddagskaffe. Det slutar med att jag och Jonny i protest går upp och sätter oss för det ska man faktiskt göra när vi har vintertid då går vi upp och fikar i fikarummet istället för att sitta nere på våra kontor för där sitter vi minsann tillräckligt ändå. (citat av obstinat Fartfylld!)

Trots att jag börjat månaden och dagen med att vara irriterad på allt emellan idrottsklubbar och Försäkringskassan, så blir september en underbar månad, den första riktiga höstmånaden då allting börjar, på riktigt. Och det får hjärtat att sjunga!

5 kommentarer:

Elina sa...

SAMBO-PÅ-RIKTIGT-DAGS!

Malin sa...

Ha ha vad roligt att ni "kommit ihop er" över var ni ska dricka ert kaffe. Kan inte var o en göra som dem vill? Men det låter ju onekligen trevligare att lämna rummen ett tag. Puss

Snorkkis sa...

Fasen... vi har ju också sommartid på jobbet... trodde inte att det var nån som höll sig till dom reglerna; imorgon är det jag som jobbar sommartid!

Nettan sa...

Imorgon är det eftermiddagsfika i fikarummet som gäller gumman o jag bjuder på tårta till kaffet! KRAM du är en fantastisk arbetskamrat o vän

andreas sa...

bra jonna man ska trots humör tänka på bra positiva saker.kram