måndag 28 september 2009

Fartfyllda tankar om energi

Att få vara pigg och klar i huvudet är en ynnest! Idag har dagen på jobbet framför allt inneburit skratt, bus och till och med raska ben, solsken och frisk luft... jag övertalade mina arbetskamrater att bedriva en del av handledningen promenerandes. Det innebar för min del även att jag kunde komma hem från jobbet och känna mig glasklar i huvudet. Allting blir så mycket lättare om man är pigg när man gör det! Det får bli dagens viktigaste visdom.

Oavsett om det gäller dammsuga, göra middag eller försöka se med perspektiv på de hinder och motgångar man möter, så gör du det lättare och bättre när du är påfylld av och inte utsugen på - energi.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Detta var härligt att höra min Jonnieponnie! Som jag skrev nyss till din lillasyster så är det såna inägg man allra helst vill läsa:) Fast ni tre systrar är så fyndiga, roliga och härliga att man alltid får sig en roande stund när man läser era bloggar. Oavsett vad ni skriver om så berörs jag alltid mycket av det. Tack för det!
Ses snart! Massa kramar

andreas sa...

ja det är verkligen skönt att vara pigg kram kram

malin sa...

ni såg ut att ha det härligt. viktigt med såna stunder i en tuff bransch. det var ni värda. puss