fredag 11 september 2009

Men fredag är ändå den dagen som känns bäst...

Hej!
Oj, förlåt min frånvaro i bloggvärlden. Saker och ting blir sällan som man tänkt sig! Den efterlängtade lunchspinningen fick ställas in, när saker och ting på arbetet kom emellan. På kvällen blev det istället en promenad med hundar i septembersol, på igenväxta traktorstigar över gula och gröna åkrar. Och fredagmorgonens planerade simning i en bassäng kantad av tända lyktor, blev istället styrketräning i gymmet med discodunk i öronen.

Den här veckan har känts som två. Därför har jag extremlängtat efter helgen. Och jag extremlängtar efter ett långpass löpning. Jag vet varför. För att träningen renar, för att långpasset är meditativt, fötternas taktfasta vals mot vägen, tankarna som i början av passet flödar men i slutet av passet bara ersätts av befriande tomhet, att vara helt, helt tom på tankar och koncentration som lagrats.

Tack för alla fina kommentarer! Både från personer som jag vet läser och personer jag inte visste läser. Ida E, till exempel, hur kommer man i kontakt med Dig? Du har ju inte Facebook och jag har inte din mail!
Hejdå!
*
PS. På tal om positiva affirmationer, jag är bra! Den här veckan har jag genomfört både strukturerad, kreativ träning som ska ge resultat på sikt, samt utvecklats och utmanats på arbetet på ett sätt som aldrig förr. Så, jag är bra!

11 kommentarer:

malin sa...

ha en underbar helg!

Elina sa...

synd att jag inte kunde prata idag! från och med nästa vecka blir det bättre. kvällarna är inte lika upptagna. eller kanske med pluggg, men det kan man behöva pauser ifrån ;) ses snaaaaart!

Sofia sa...

OOOJJJ vad fin sida du gjort nu!! jag har ju oxå en blogg nu :)

Mor sa...

Härlig ny ingångsbild! jag känner igen Kinnvallsjösätraskogen och längtar som alltid dit! Snart får vi åka dit tillsammans, något att längta till....Kram!

Fridah sa...

Snygg header, söto!

Nettan sa...

Du är bäst! Ha en underbar helg.
Kram

Michaela sa...

Mitt kort räcker till den 29 sep så vi har iaf lite mer tid för lyktsim och svettspinning.

Anonym sa...

Hej på dig.
Vad stilig bloggen blev! inte för att den inte var stilig förut men det är alltid kul med lite nytt. Ännu en vecka avklarad och det är freeedaaaag!Vilket liiiv man lever där helgen är det bästa. Ska börja och säga till mig själv att måndag är bäst, så kanske det känns så tillsist. I morgon ska här fixas med nytt kök och golv, det blir fränt. Hoppas du mår bra. Kram på dig.

Anonym sa...

Ähh! Jag skrev ju inte mitt namn....Åsa

Andrej sa...

Fin affirmation. Svårt med egen uppskattning. I de flesta fall är det lätt att bli ens värsta kritiker.
PS. Vilken underbar bild! Påminner mig om värmland.

Jonte sa...

Denna helg kommer bli grym älskling!