fredag 18 september 2009

Enkla enchiladas

Igår gjorde jag och Hanna enkla enchiladas med tacosmak till middag, efter avklarad löpning med segtunga ben. Det är så lätt och supergott! Du gör en sås av tomatkross, rödlök, tacokrydda, kidneybönor. Lägg i såsen i fullkornstortillas, klicka i lätt creme fraiche, vik ihop. Lägg de hoprullade enchiladasen bredvid varandra i en ugnsfast form. Riv ost över. Du kan variera såsen i det oändliga, så klart. Gratinera i ugn i 225 gr i cirka 10 min, eller tills de fått fin färg. Servera med sallad.

För fler goda recept, kolla in bl.a min systers blogg där det då och då dyker upp härliga recept! Till exempel, grönärtssoppa, hemgjord ostkaka, fiskgryta med färg.

2 kommentarer:

Elina sa...

Haha! Så ska du få tacos idag ;) Tårta på tårta... Men gott!

Kolla: http://hummelie.blogg.se/
Hon länkar till dig och mig! Massa fina teckningar!

mbh sa...

ja de är goda! var väl kickan o per som började med dem tror jag. tack för länkandet till mig! ha det så mysigt i uppsala (jag skulle varit med). puss