lördag 19 september 2009

Dunkandet inuti

Nu har det hänt igen! Exakt 237 kr, när jag fyllde upp ett totaltomt kylskåp... att min ytterdörr dessutom stod olåst efter att ingen varit hemma på 1,5 dygn gjorde inte direkt obehagskänslan mindre.

Nu laddar jag inför söndagsmorgonen genom att äta mackor med skinka, minikeso och avocado och dricka te. Det känns bara en aning för likt en kväll i februari, Och när jag går därifrån, det står -22 gr på Sparbankstermometern men den visar alltid fel, och hela himlens stjärnor kikar ner över Noret och mig, så känner jag mig helt utan hud.

När du nästan blöder inne i kroppen, tågets dunk mot rälsen som också bankar igång alla känslor du någonsin känt, och du läser en bok som får dig att må fysiskt illa, och det och hungern och dunket mot rälsen och den mörka himlen får dig att nästan vilja gråta.

3 kommentarer:

Elina sa...

Var det så eländigt att åka tåg? Jag sa ju att du skulle ta med dig matsäck!!!

Och olåst dörr? INTE BRA! Hur kunde det hända?

Tack igen för finfinfinmysig kväll och dag <3

m sa...

det är tur att du ska leta svamp i dag så du kommer ner på jorden :)

Andrej sa...

Ojdå. Låter nästan som en mardröm. Ta hand om dig - trollunge!