onsdag 9 september 2009

Sticka liten mössa...

Igår var det syjuntepremiär! Mycket mys med mina sticktjejer, Keldas thai-soppa, bröd från Siljan, röda vinbärskaka med vaniljsglass till efterrätt. Idag förväntade jag mig en helvetesdag men det blev inte så illa alls. Sprang till och från ett möte i solen. På mötet satt vi och pratade om kommande träningsmöjligheter efter flytt av arbetsplatsen. Tänk vad fita vi ska bli bli då! sa en icke namngiven kollega. Är det bara jag som tänker att man inte böjer ordet fit? Nu har jag lagat god mat, kyckling med färsk basilika och fetaost. Att handla och laga och äta mat är min porr. Mmm! Nu sitter två killar i soffan och följer Sverigematchen och vi har ätit resterna av kakan från igår. I morgon blir det ett riktigt spinningpass, ska bli kul!

10 kommentarer:

Johanna sa...

Tack för så himla bra coching idag! Du hade ett svårt jobb att få mig att springa men det gick väl rätt bra till slut?! Du vet vad vi blir nu...

Michaela sa...

Ja, vilken mysig premiärjunta vi hade! Nu laddar jag för morgondagens prövning. Puss!

Snorkkis sa...

Låter lite mysigt med att sticka! Tycker det är jätte roligt, men vill aldrig ha grejerna jag stickar då jag är lite ull-alergisk. Kanske maken borde få nya vantar igen? :)

Böjningen av fit kanske inte är den smidigaste... eller... undrar hur kollegan menade att ni skulle bli.

elly sa...

hej! jodå, det går upp och ner. oftast går det bra. jag var nere i helgen, och om drygt två veckor åker jag ner igen. blir ju långt ifrån tillfredsställande men det får gå. har tänkt läsa mitt sista år i sthlm, om det går... och du har blivit sambo, hör jag (läser jag). kul! hur är allt med dig?

Nettan sa...

Skönt att inte bara mina kommentarer blir publicerade på din blogg. Tack så mycket för igår! Kram

andreas sa...

gud vilket bedrövligt syjuntsfika haha tacka vet jag mammas. Har ni fått nya tv:en eller fick dom stackars pojkarna titta på er lilla.kram

mbh sa...

oj vad många kommentarer! det är inte utan att man blir liet avis:) tack för god mat o en trevlig kväll. ska bli kul att se hur hela soca blir fita efter flytten! ha ha!

malin sa...

"soc" skulle det så klart vara!

Elina sa...

Helgen den 19 sept är rätt fri, förutom att jag och Per firar 4 år då. Jag vet inte om han och jag har tänkt göra något speciellt! Vi får kika på saken, vore superkul om du kom! puss

mor sa...

Jonna, jag missade vad du skulle sticka? För korgen är Malins eller? Skall inte säga något, jag började med en tröja när Gustaf var ett halvår och nu är han tre....tröjan kan han ej ha, den är till en ettåring! Kram.