torsdag 17 september 2009

Nu och Nu

Nu har jag skickat iväg en Alvedontankad sambo och pojkvän till London. Det är ju bara så jäkla orättvist att drabbas av feber och förkylning när man ska resa bort... igår kväll var han het som ett övertänt element över hela kroppen. Men frös så han fick ligga under täcke, tre filtar och en morgonrock. Nej, det här känns inte bra! Jag håller en tumme för att han blir frisk snabbt, nu, bums, med detsamma, så han kan njuta av resan och fotbollen tillsammans med farfar, pappa, bror! Och komma hem igen sen. Jag saknar ju honom redan efter en timme.

Nu åker jag iväg för ett styrketräningspass istället! Spinningen igår var som utlovat... svettig! Svett som rinner längs armarna, droppar på golvet, svider i ögonen och smetar ut mascaran så tränaren frågade om jag fått en blåtira... Älska svett! Heja explosivitet! Men jag byter ut dagens planerade lunchspinning mot styrketräning, och löptränar med fina H i kväll istället. Tre fina pass med kvalitetsträning, på två dagar, det gillar jag!

4 kommentarer:

Andrej sa...

Tre pass på två dagar. Och så får du en utmaning av mig på min blogg!
(Frivilligt, naturligtvis).

andreas sa...

när jag slutar med innebandy ska jag börja med spinning tror jag hoppas j blir bättre imorgon.kram

ELina sa...

idag kommer du!!

malin sa...

ni såg ut att ha mysigt! jag såg en röd o svettig hanna genom fönstret så jag förstod att du inte var ensam. puss