onsdag 29 juli 2009

Tio månader och tjugoen dagar

Jag tillhör den utdöende skara som fortfarande, parallellt med Facebook, blogg, mail, och Bilddagbok, skriver dagbok. Idag skrev jag sista raderna i denna blommiga bok. Första raderna skrev jag 080908, då låg jag i en säng i en vindslägenhet där jag bott knappt en vecka. Det var tio månader sedan.

I dagboken lägger jag ibland in en del minnen. Det finns en söndertummad karta från Agadir, en pepplapp och ett brev från Elina, en handlingslista till Hinnsjön, en vers till en morfar som inte jag skrivit. Det finns ett fotografi på en ändrad Relationship Status på Facebook, utifall Facebook kraschar och jag vill för alltid ha kvar den bilden som jag inte kunde sluta titta på.

Tio månader är inte ens ett år men det har hänt så otroligt mycket på de här tio månaderna. Nu ska jag skaffa en ny dagbok och nu blir det både en ny dagbok och nya, stora händelser i livet närmsta tiden. Det viktigaste och det som bär mig är att att Du, Du, Du och Du och Ni finns kvar i mitt liv, med mig. Då kommer månaderna som kommer att fortsätta vara de bästa i mitt liv.

6 kommentarer:

ELina sa...

Jag önskar att jag skrev mer. Kanske vore bra.

<3

MBH sa...

jag har alltid varit en periodare vad det gäller dagboksskrivning men nu är det helt slut. För trött och för problemfri för det. fortsätt skriv du, det är toppen egenterapi :)

malin igen sa...

nu lät det som du behöver terapi o det tror jag INTE men med ditt jobb så behöver man nog sortera tankarna o skriva av sig emellanåt. puss puss

andreas sa...

tack syster du är viktig för mig med kram kram

Heléne sa...

Gud vad fint och bra att du skriver dagbok Jonna. Jag vill också, men herregud, jag hinner typ göra det en gång i månaden. Det är väl i och för sig en fråga om prioriteringar. Hmm. Fint hur som helst!

Anonym sa...

Håller med alla ovan. Och förlåt för mitt deppiga inlägg här för några dagar sedan. Du skriver så fint Jonna, fortsätt så. Och fan vad jag måste börja träna om jag ska ro iland 2,2 mils löpning. Jag börjar imorgon (eller någon annan dag). Förreste måste du göra upp ett tränings-schema åt mig. Ringer i veckan typ. puss love you/Tora